וורדקמפ ישראל 2008 – התוכניה עלתה לאוויר (כבר נרשמתם ?)

אז, וורדקמפ ישראל 2008, איפה אנחנו עומדים:

  • הרצאות – העלינו (שזה אומר נעה, אלעד ואיתי) את תוכניית הכנס לאתר. עכשיו העיתונאים מביניכם מוזמנים לכתוב עלינו ולסייע להפיץ את מם הוורדפרס בארץ.
  • עמותות – רוצים להציג במה אתם עוסקים ואולי לקבל עזרה בהתנדבות מקהילת הוורדפרס שיבנו לכם אתר בלוג ? כנסו להייד פארק עמותות.

מה אנחנו כבר יודעים:

  • יש תאריך ואולם – 16 בנובמבר בבית ציוני אמריקה. רחוב דניאל פריש 1, תל אביב (הוראות הגעה ומפה)
  • אנשים – עד כה נרשמו לכנס למעלה מ- 380. עוד לא נרשמתם, לחצו על הבאנר בראש הפוסט (ואנא גם הפיצו אותו בבלוגכם). הנרשמים מעכשיו, כנראה, יכנסו לרשימת ההמתנה. אבל כדאי כיוון שהנרשמים המאוחרים יקבלו:
    • הודעה אם מישהו מהנרשמים הרגילים ביטלו – ואז תוכלו להגיע (שנה שעברה מתוך 275 איש שהזמנו לכנס, הגיעו כ- 200 איש. אז הסיכוי שלכם להיכנס אם תרשמו כעת הוא די טוב).
    • תקבלו הודעה בשנה הבאה כשנארגן את וורדקמפ ישראל 2009. (היה כבר 2007, ועכשיו יהיה 2008 – אז באמצעות משפט האינדוקציה אפשר להסיק שיהיה אחד גם ב- 2009 😛 )

מה אנחנו עוד צריכים:

  • אינטרנט אלחוטי ! אנחנו מחפשים בנרות דרך שיהיה לנו אינטרנט אלחוטי לכולם. כי לבית ציוני אמריקה אין. וספקיות האינטרנט שאנחנו מדברים איתן רוצות בשביל זה כעשרת אלפים שקלים (שאין לנו).
  • עובדים לדוכן קבלת הפנים בכנס – אנחנו רוצים המלצות לאנשים שיעמדו (בתשלום) בדוכן ההרשמה ויקבלו אנשים. יש המלצות ?
  • עוד ספונסרים? כי כסף זה תמיד טוב, הרי אנחנו נותנים את כולו לכם הקהילה… (המארגנים והמרצים לא מקבלים גרוש על העבודה שלהם, מאידך זה נטוורקינג מצויין, ונותן תחושה חמימה בלב)
  • צלמי וידיאו (מקצועיים!) לתיעוד הכנס – יש המלצות ?

כך תקבלו עידכון על תגובות חדשות לפוסט שמעניין אתכם

החידה: השארתם תגובה בפוסט ( = מאמר בתוך בלוג) – עכשיו אתם רוצים לקבל עידכון כשעוד מישהו הגיב באותו הפוסט. איך עושים את זה ?

ישנן כמה דרכים לעקוב אחר תגובות חדשות בבלוגים. ברצוני לחלוק אתכם את אלו שאני מכיר (בעיקר בעבור השיטה האחרונה אותה גיליתי ממש לאחרונה)

שיטה 1 – הרשמה לפיד התגובות של הבלוג

בהרבה בלוגים בימינו תוכלו להירשם לרסס של תגובות. כל בלוג וורדפרס מציע את האפשרות הזו. בבלוג שלי יהיה עליכם לעקוב אחר הקישור: https://www.talgalili.com/?feed=comments-rss2

החיסרון בשיטה הזו הוא שמקבלים כך עידכון על כל תגובה שפורסמה בבלוג, לכל הפוסטים, ולא רק לפוסט שמעניין אותכם.

שיטה 2 – פלאגין "מנוי לתגובות"

אם הבלוג שבו הגבתם בנוי על וורדפרס עצמאי, ובעל הבלוג התקין את הפלאגין subscribe to comments , אז תוכלו לסמן תיבה קטנה – ולקבל עידכון לאימייל כל פעם שמשתחררת תגובה חדשה.

החיסרון: לא כל בעל בלוג מאפשר את זה. (או כי הוא לא פועל על וורדפרס עצמאי, או כי הוא לא מכיר את האפשרות, או כי שירות האיכסון שלו לא מסתדר טוב עם משלוח אימיילים)

שיטה 3 – יצירת רסס לעדכונים בעמוד (תמיד יעבוד 🙂 )

אני מציג בפניכם את page2RSS – שירות המאפשר ליצור פיד רסס מכל (טוב נו, כמעט) כל עמוד. וכך לקבל עידכונים כאשר עמוד הפוסט משתנה (ולרוב הוא ישתנה בגלל שאנשים הוסיפו לו תגובה). לנוחות השימוש באפשרותכם לגרור את הקישור הבא: :Add to Page2RSS

לשורת קיצורי הדרך שלכם, וכאשר תלחצו עליו בפוסט האהוב עליכם – ישר תקבלו את קישור הרסס הנחשק.

ואם אתם לא יודעים איך להשתמש ברסס באפשרותכם לקבל את הרסס אליכם לאימייל (על ידי שימוש בשירות כמו: http://www.rssfwd.com/ )

או פשוט ללמוד מה זה רסס.

והנה, בטיפ אחד קטן, הפכנו את הרשת למקום נגיש יותר לכולנו 🙂 (הפיצו לחבריכם הבלוגרים)

סלבריטאים קוראים לתושבי תל אביב לצאת מהבית ולהצביע (אני בעד!)

מסר ראוי, ועשוי חמוד…

(אולי גם אתם תעבירו הלאה ל- 5 חברים ?)

רוצים סיבות יותר קונקרטיות למה כדאי להצביע לדב חנין, הנה רשימה מסודרת (באדיבות קלינגר)  : 

להמשיך לקרוא סלבריטאים קוראים לתושבי תל אביב לצאת מהבית ולהצביע (אני בעד!)

קריאה לסטודנטים להירתם למען "עיר לכולנו" (בבחירות לראשות תל-אביב)

סטודנטיות וסטודנטים,

לאחר חודשים ארוכים של עבודה בפורומים של תושבות ותושבים, פעילות ופעילים, מרחבי תל אביב, מהדרום, מהמרכז ומהצפון, לאחר שדנו יחד לעומק ויצרנו תכנית לשינוי פני העיר לטובת כלל התושבים, צעירים ומבוגרים, ילדים וקשישים, נשים וגברים, ערבים ויהודים, לאחר כל הדרך הארוכה הזו, מגיעות הבחירות ב-11.11.

הן כבר כמעט כאן, הבחירות. הסקרים מראים שאפשר להפתיע, שגם במקרה הגרוע הסיעה של עיר לכולנו במועצה תהיה גדולה מאוד, ובמקרה הטוב גם נגיע להתמודדות צמודה על ראשות העיר בסיבוב שני. אנחנו מרגישים את התמיכה ברחוב, בשכונות הדרום, בצפון הישן, בלב העיר, בעבר הירקון, בכל מקום בו אנחנו פועלים. עיר לכולנו היא סיפור הצלחה גדול, ולא רק של תושבי העיר בכלל, אלא גם של הסטודנטים בפרט:
להמשיך לקרוא קריאה לסטודנטים להירתם למען "עיר לכולנו" (בבחירות לראשות תל-אביב)

כיצד אובמה גייס כסף דרך האינטרנט, והאם הוא טוב ליהודים ?

בזכות זוגתי האהובה דבורה מצאתי את עצמי מתעניין בבחירות בארה"ב בין ברק אובמה לג'ון מקיין. עבורי, מדובר בסיפור מרתק של השתלבות תרבות האינטרנט בפוליטיקה. ועל זה ברצוני לספר (בנקודות), בפוסט זה.

נקודה 1: מה אומרים אובמה ומקיין

נתחיל בלהכיר את המועמדים. כדי לקבל מושג על הבדלי ההשקפות שביניהם, אני מזמין אתכם להעיף מבט בוויזואליזציה של ניופורמיקס, המציג את המילים בהם השתמשו שני המועמדים בדיון שהתנהל ביניהם ב- 15 לאוקטובור (2008). כאן:

http://www.neoformix.com/2008/PresDebateOct15.html

(שאני נמנע מלהעתיק לבלוג, היות והפוסט מוגן בזכויות יוצרים)

נקודה 2: איזה תרומות מקבלים המועמדים

(אובמה בכחול, מקיין באדום)

התמונה לקוחה מכאן, ומציגה וויזואליזציה של כמות וסוג התרומות שקיבלו שני המועמדים במהלך ריצתם לנשיאות.

הסבר:

  • העיגולים הפנימיים מציגים השוואה של סך כל התרומות שקיבל אובמה (כחול) למול מקיין (אדום). אפשר לראות שאובאמה זכה להרבה יותר תרומות מאשר מקיין. אלו אפשרו לאובמה להריץ פי 4 (!) תשדירי בחירות מאשר מקיין.
  • שלושת הכנפיים הם הצגת מספר התורמי שתרמו
    • בין 1$ ל – 100$ (הכנף הכי עליונה) – ניתן לראות שלאובמה יש ייתרון עצום בסכום הכסף שהגיע אליו דרך תורמים "קטנים" אלו. (דוגמא פנטסטית לזנב הארוך)
    • בין 101$ ל- 500$ דולר (הכנף האמצעית) – כאן נראה שאובמה ומקיין דומים בסכום הכנסותיהם.
    • בין 501$ ל – 1000$ – כאן ניתן אובמה זכה לייתרון על פני מקיין, אך ניתן לראות כיצד תרומות אלו הן אלו שהביאו למקיין את עיקר כספו.

כך שאם נסכם – אובמה זכה לסכום גדול יותר של תרומות, בזכות זנב ארוך של אינספור תרומות של בין דולר אחד למאה דולרים. וזאת, יש לשער, בזכות השימוש המצויין שאובמה עשה ברשת על מנת להגיע לשכבות החלשות בפניה לתרומה.

אובמה: טוב או רע ליהודים ? (טוקבקיסטים מ- YNET משיבים)

אחד ממסעי הפירסום שמקיין בחר כנגד אובמה הייתה של טטקטיקת הפחדה, בטענה שאובאמה הוא איש מסוכן (באופן כללי, ולישראל בפרט). על סמך הטענה שאובמהמוסלמי, קשור לטרוריסטים ושהוא רוצה להעלות מיסים.

אני אסכם את הקמפיין הזה באמצעות שני טוקבקים נחמדים מ- YNET:

להמשיך לקרוא כיצד אובמה גייס כסף דרך האינטרנט, והאם הוא טוב ליהודים ?