איך להעביר אתר וורדפרס מ- http ל- https

בעקבות פריצה שחוויתי לאחרונה של הראוטר שלי (אגב, תעדכנו את סיסמת הראוטר שלכם בהקדם!), החלטתי להעביר חלק מהאתרים שלי מהדומיין http ל- https. המשמעות המעשית היא שהשימוש באתר מאובטח יותר, וגם שמקבלים בגוגל קצת יותר שיפור לדירוג האתר. מסתבר שלעשות את זה בוורדפרס דורש כמה צעדים (ויש דרכים שונות לעשות זאת, אני מציע רק אחת מני רבות):

  1. שהאתר שלכם יעבוד דרך cloudflare
  2. ב- cloudflare לוודא בלשונית Crypto שתחת החלק של SSL ההגדרה היא Flexible
  3. להתקין את הפלאגין CloudFlare Flexible SSL
  4. אם אתם משתמשים ב wp-super-cache ו/או autoptimize – תרעננו את המטמון (ואם אתם לא, תתחילו להשתמש בהם, אתם רוצים ביצועים טובים של האתר)
  5. גילשו לאתר שלכם עם https ותוודאו שהוא עובד כמו שצריך.
  6. אם הכל עובד כמו שצריך, תכנסו ל cloudflare ותוסיפו כלל שיעביר את האתר שלכם ל https כברירת מחדל (יש הנחיות לזה כאן)
  7. תגבו את בסיס הנתונים (אני אוהב להשתמש ב WP-DBManager לשם כך)
  8. תתקינו את התוסף Better Search Replace ואז תעבור ותחליפו את הקישורים הפנימיים באתר שלכם מ http ל- https, לדוגמא על ידי כתיבת:  https://www.talgalili שיהפוך להיות https://www.talgalili. וגם יכול להיות שזו הזדמנות טובה לטפל בקישורים עם ובלי www. זה קצת פחות אידיאלי כי זה הופך גם את כתובת הבסיס של האתר שלכם בתוך וורדפרס ל https. מצד שני, זה מעדכן לכם בלי הרבה מאמץ את כל הקישורים הפנימיים (וחוסך את העבודה הידנית הזו אחר כך). תוודאו שאינכם עושים כלל כללי כמו http ל- https, כי אז זה עלול לשבור לכם הרבה קישורים החוצה (לאתרים שקישרתם אליהם שאינם תומכים ב https!)
  9. תבדקו האם אין לכם widget text שבתוכו יש קריאה ל http במקום https (לדוגמא, בקריאה ל badge של feedburner או לפרסומות גוגל ישנות)
  10. תכנסו לגוגל אנליטקס ותעדכנו את האתר שלכם. ניתן לעשות זאת ב
    admin – property settings – default URL – https://
    וללחוץ על save
  11. תכנסו ל google webmaster tools ותצרו פרופיל חדש עבור האתר. (לדוגמא: https://www.talgalili.com/)
    אז תוודאו שאתם מוסיפים את ה sitemap.xml. וגם תעשו תחת Crawl את Fetch as google. לאחר מכן תבחרו submit to index (ותסמנו לגלוש באתר ובמה שהוא מקשר אליו).
    זה אמור לעזור לגוגל להבין את מה שקרה באתר שלכם בהקדם.
  12. תוודאו שאין לכם קריאות ל http שצריך לתקן בתוך קבצי העיצוב עצמו (זה בעיקר קורה בעיצובים ישנים יותר). אולי גם ב htaccess ו/או ב- sitemap.xml וגם robots.txt

סוגיות שעלולות לצוץ בעקבות המעבר:

  1. תקחו בחשבון שהלייקים שיש לכם בפייסבוק יתאפסו בעקבות המעבר הזה. מצד שני, לטווח הרחוק, זה שווה את זה.
  2. הקישורים לפוסטים שלכם יתעדכנו. אם אתם משתמשים במשהו כמו feedburner – הוא יחשוב כאילו כל הפוסטים הישנים שלכם הם חדשים (ולדוגמא, ישלח אותם מחדש במייל).

 

השאר תגובה