כיצד אובמה גייס כסף דרך האינטרנט, והאם הוא טוב ליהודים ?

בזכות זוגתי האהובה דבורה מצאתי את עצמי מתעניין בבחירות בארה"ב בין ברק אובמה לג'ון מקיין. עבורי, מדובר בסיפור מרתק של השתלבות תרבות האינטרנט בפוליטיקה. ועל זה ברצוני לספר (בנקודות), בפוסט זה.

נקודה 1: מה אומרים אובמה ומקיין

נתחיל בלהכיר את המועמדים. כדי לקבל מושג על הבדלי ההשקפות שביניהם, אני מזמין אתכם להעיף מבט בוויזואליזציה של ניופורמיקס, המציג את המילים בהם השתמשו שני המועמדים בדיון שהתנהל ביניהם ב- 15 לאוקטובור (2008). כאן:

http://www.neoformix.com/2008/PresDebateOct15.html

(שאני נמנע מלהעתיק לבלוג, היות והפוסט מוגן בזכויות יוצרים)

נקודה 2: איזה תרומות מקבלים המועמדים

(אובמה בכחול, מקיין באדום)

התמונה לקוחה מכאן, ומציגה וויזואליזציה של כמות וסוג התרומות שקיבלו שני המועמדים במהלך ריצתם לנשיאות.

הסבר:

  • העיגולים הפנימיים מציגים השוואה של סך כל התרומות שקיבל אובמה (כחול) למול מקיין (אדום). אפשר לראות שאובאמה זכה להרבה יותר תרומות מאשר מקיין. אלו אפשרו לאובמה להריץ פי 4 (!) תשדירי בחירות מאשר מקיין.
  • שלושת הכנפיים הם הצגת מספר התורמי שתרמו
    • בין 1$ ל – 100$ (הכנף הכי עליונה) – ניתן לראות שלאובמה יש ייתרון עצום בסכום הכסף שהגיע אליו דרך תורמים "קטנים" אלו. (דוגמא פנטסטית לזנב הארוך)
    • בין 101$ ל- 500$ דולר (הכנף האמצעית) – כאן נראה שאובמה ומקיין דומים בסכום הכנסותיהם.
    • בין 501$ ל – 1000$ – כאן ניתן אובמה זכה לייתרון על פני מקיין, אך ניתן לראות כיצד תרומות אלו הן אלו שהביאו למקיין את עיקר כספו.

כך שאם נסכם – אובמה זכה לסכום גדול יותר של תרומות, בזכות זנב ארוך של אינספור תרומות של בין דולר אחד למאה דולרים. וזאת, יש לשער, בזכות השימוש המצויין שאובמה עשה ברשת על מנת להגיע לשכבות החלשות בפניה לתרומה.

אובמה: טוב או רע ליהודים ? (טוקבקיסטים מ- YNET משיבים)

אחד ממסעי הפירסום שמקיין בחר כנגד אובמה הייתה של טטקטיקת הפחדה, בטענה שאובאמה הוא איש מסוכן (באופן כללי, ולישראל בפרט). על סמך הטענה שאובמהמוסלמי, קשור לטרוריסטים ושהוא רוצה להעלות מיסים.

אני אסכם את הקמפיין הזה באמצעות שני טוקבקים נחמדים מ- YNET:

מטקבק מספר 3:

הנה מספר נקודות חשובות לציון
1. מעגל חבריו, מסתובב עם חברים בעלי דיעות רדיקלים- ויליאם אייר- טרוריסט, הכומר שלו במשך 20 שנה, כומר רייט- מפיץ לשינאת אמריקה והאדם הלבן. גייסי גקסון- לפני מספר ימים אמר שעם בחירת הנשיא הבא תשתנה עמדת אמריקה לציונים. כלומר לא תהיה תמיכה יותר בישראל.
2.קבוצת אקרון- קבוצה שאובמה עבד איתה בעבר ובמהלך מסע בחירות שלו נתן להם 800 אלף דולר, הם עכשיו מאושמים בהונאה לטובת אובמה, רושמים את אותם אנשים תחת שמות שונים מספר פעמים (כמו 72 פעם), באוהיו נמצאו 200 אלף רשומים מזוייפים, אפילו תחת שם של מיקי מאוס….
3.סוציוליזם- בישראל קיימת מדיניות רווחה, אך באמריקה אין. אובמה רוצה לפזר את העושר מסביב, מה שישנה את החלום האמריקאי, כך שלא משנה כמה קשה תעבוד, ההצלחה הכלכלית שלך תפוזר.

חשוב לי לציין שאובמה מאוד כריזמטי ומאוד כובש קהל, אבל שיקר בקשר לכל העובדות למעלה.בוא נניח בצד לחילוקי דיעות כמו הפלות ונטיות מיניות בבחירות האלה ונהיה בצד הנכון ליהודים ולישראל וזה מקיין.

והנה תגובתו של מטקבק מספר 21  (ל – 3 אתה רואה משהו מלבד פוקס ניוז ?)

כל הדברים שאמרת הן שטויות:

1. ביל איירס- הכל טוב ויפה, רק שביל איירס לא חבר של אובאמה. לפני כמה שנים היה כנס שארגן פוליטיקאי בנושא מסויים, הוא הזמין פוליטיקאים אחרים וכן עוד אנשים, ובין היתר את ביל איירס ואובאמה. זה הכל. היו שם רפובליקנים, דמוקרטים, נשיאים לשעבר, וביל איירס (שהוא ללא ספק טרוריסט שאין לו כפרה). ומזה הרפובליקנים ופוקס ניוז עושים "מטעמים". זה כמו שאני אגיד שראיתי את סאבלימינל ברחוב אז אני ראפר. הכומר רייט לא היה הכומר של אובאמה, אובאמה היה בכנסייה והכומר נאם נאום גזעני, אובאמה יצא החוצה ונאם בחוץ נאום נגד גזענות של שחורים נגד לבנים ונגד גזענות של לבנים נגד שחורים. אבל את זה לא מראים בפוקס, ומציגים את זה כאילו אובאמה חסיד של רייט…

2. אקורן- אקורן זו עמותה שאמורה לעודד אנשים להצביע, לא משנה למי. אנשים (בעיקר חסרי בית או אנשים שלא מצביעים) ממלאים טפסים כך שיוכלו להצביע ביום הבחירות. לא משנה למי! אקורן מעבירה את הטפסים לממשל. לפי החוק האמריקאי אקורן מחוייבת להעביר את כל הטפסים, גם את אלה שברור שהם מזוייפים! כלומר אם אותו אדם נרשם מאות פעמים, או אדם נרשם כ"מיקי מאוס" אקורן מבינים שזו רמאות אבל החוק מחייב אותם להעביר לממשל (ולציין שזה טופס לא רלוונטי). אז זה לא שמישהו שנרשם 72 פעם יוכל להצביע 72 פעם! או שמיקי מאוס יוכל להצביע!

3. שוב קישקוש- אובאמה טוען שכרגע המעמד שמשלם הכי הרבה מיסים הוא הבינוני, התוכנית שלו זה להוריד מיסים ל-95% מהאנשים ורק ל 5% העליונים להעלות מיסים, וזאת כיוון שכיום החלוקה מלכתחילה לא הוגנת. ולשיטתך כל מדינה שבה קיים המושג רווחה היא מדינה שאי אפשר להתעשר בה.

רק דבר אחד יש לי לשאול אותך: יש מן תפיסה שהרפובליקנים יותר טובים לישראל, ושהם כביכול המקבילה של הימין הישראלי.

אבל:

* לאורך כל ממשל בוש הוא היה בעד המשך השיחות בין ישראל לפלסטינים, כשבבסיסן הרעיון של נסיגה ישראלית והקמת מדינה פלסטינית.

* כשבוש התנגד להתנתקות זה היה בגלל שהתנגד למהלכים חד צדדים, לא בגלל שהתנגד לנסיגה מעזה. הוא רצה שהשיחות ימשיכו.

* לאחרונה פורסם שבוש אמר לאסד שאם ינתק הקשרים עם אירן הממשל האמריקאי ילחץ על ישראל לסגת מהגולן

* גם מקיין וגם פיילין אמרו בעימותים שהיו בהם, שבנושא הסכסוך הישראלי פלסטיני, הם מאמינים בשתי מדינות לשני עמים. כלומר נסיגה ישראלית מהשטחים או מרובם.

בקיצור אתה כל כך מפחד מאובאמה שאתה בכלל לא שם לב שבנושא ישראל, ה'ימין' האמריקאי מקביל בדעותיו לשמאל הישראלי.

ואיך, איך לעזאזל אתה חושב שמישהי שעד לפני שנתיים היתה כולה ראש עיר של עיירה של 2000 איש, ומלפני שנתיים היא מושלת של מדינה של 600000 איש, (פחות מרוב הערים הגדולות בארה"ב), תהיה סגן נשיא? ושאם מקיין חס וחלילה ימות (שמה לעשות, בעקבות מצבו הבריאותי וגילו זה לא כל כך בלתי סביר)- היא תהיה נשיאה?

מצד שני, אני לא מצביע שם…

6 תגובות בנושא “כיצד אובמה גייס כסף דרך האינטרנט, והאם הוא טוב ליהודים ?”

  1. הטוקבק השני אומנם כנראה צודק בעניינים כמו ביל איירס ואקורן אבל בהרבה עניינים אחרים הוא אומר דברים ממש לא נכונים.
    דבר ראשון- הסיבה שמקיין מתנגד לתוכנית הכלכלית של אובאמה היא לא הנזק לחמשת האחוזים העליונים אלא הנזק שייגרם למדינה ולהרבה מאוד אזרחים אחרים בגלל זה. העלאת מיסים לחמשת האחוזים העליונים תגרום לפחות השקעות על ידי אנשים שאינם אזרחי אמריקה כיוון שהיום העולם הוא גלובלי.
    נניח שיש לי כסף שאני רוצה להשקיע אני אעדיף להשקיע אותו במדינה שהמיסים בה נמוכים כדי שהכסף שלי יניב כמה שיותר שיותר כסף בפני עצמו ולא יילך רק לקופת המדינה. ברגע שיש פחות אנשים שמשקיעים מבחוץ זה גורם לקריסת חברות חברות פיטורי עובדים וכו'…
    מעבר לכך- אותן חברות שגובים מהן מיסים גבוהים יותר יקחו יותר כסף מהצרכנים כדי לפצות על כך ובסופו של דבר את אותו הכסף שהעניים מקבלים בקצבאות מהמדינה יוצא על אותם מוצרים שהתייקרו.
    לי אישית אין דעה חד משמעית בנושא הכלכלי כיוון שאני לא בטוח שאני מבין בו לחלוטין, אבל הסחף בדעת הקהל לטובת אובאמה בגלל הנושא הכלכלית נעשית בעיקר על ידי אנשים שלא יודעים מה הם אומרים("היי, העשירים מרוויחים הרבה-הם יכולים לעזור קצת למדינה",נו באמת).

    2)הטענה שפיילין לא מספיק טובה כי היא פחות מנוסה מאובאמה היא אידיוטית לחלוטין. פיילין היתה שנתיים מושלת של מדינה בארה"ב, ולפני זה היא היתה הרבה שנים ראש עיר, שזה אומנם לא משתווה למקיין או ביידן אבל זה בכל זאת עדיף על מישהו שכל מה שהוא הספיק לעשות זה להיות שנתיים סנאטור(בהן הוא השקיע את רוב זמנו על ריצה לנשיאות) ולהיות חבר בבית המחוקקים של אילוני(ואני נבחרתי למועצת תלמידים בבית ספר יסודי). באופן כללי נראה שהניסיון שלהם הוא שווה או אפילו עם יתרון קל לפיילין כשפיילין תהיה, אם תבחר, רק סגנית הנשיאה בעוד אובאמה יהיה הנשיא של ארה"ב. מי שגר בבית זכוכית שלא יזרוק אבנים.

    3)באופן כללי אני מאוד מודאג מזה שכל הזמן מנסים לשכנע אותי שאובמאה לא גרוע למדינת ישראל- זה שהוא כל מתאמץ להראות כזה ובכל זאת לא מאוד מצליח גורם לי להרגיש מאוד רע עם זה.

    האפשרות שאובאמה יהיה הנשיא הבא היא לא מלבבת מבחינת ישראל. היא כנראה לא תהיה סוף העולם, אבל בוא נגיד שעדיף שלישראל יהיה ראש ממשלה טוב ואחראי(רמז:לא לבני) אם היא רוצה להיות במצב טוב בשנים הקרובות.

  2. הגרף יפה , אבל נניח לטוקבטים הדי אידיוטיים בצד,

    1. מכייוון שכל שינוי רציני במדיניות חוץ דורש אישור הסנט והקונגרס דעתו האישית של הנשיא האמריקאי פחות חשובה , מה לעשות… ראו 10 הנשיאים האחרונים.
    2. אם כל הכבוד למדיניות חוץ מה שבאמת הכי חשוב לישראל אינה הסכנה הפיזית אלא התמוטטות הכלכלה האמריקאית. מעמדה של ארה"ב ככוח על תלוי בכלכלה , ואם לא יהיה אפשרי להם להקרין בוח כלכלי וצבאי אנחנו נסבול עמוקות.

    ולכן מקקיין לא ממש טוב לנו, 4 שנים נוספות של חפירת בור כלכלי בארה"ב לא יכולים לסייע לנו

השאר תגובה