‫כיצד לקלף אננס – סרטון וידיאו והסברים‬

האננס הוא פרי נהדר אשר משמש בשלל מתכונים, החל מקינוחים ובסלטי פירות וכלה בפיצה עם פלחי אננס. לאחרונה הגענו לעונת ביניים משמחת בישראל, שבה ניתן להשיג את פרי האננס במחיר סביר. החיתוך של הפרי הוא יחסית קל, אך כשהגעתי לשלב הקילוף של האננס גיליתי שהתהליך מורכב יותר ממה שהייתי מצפה.

מעבר לכך שקליפתו של הפרי דוקרנית, הפרי כולל חורים שנעים לכיוון ליבת הפרי. קילוף ראשוני ושיטחי של הפרי ישאיר אותנו עדיין עם הרבה מאד נקודות שחורות שאינן ניתנות לאכילה. ניתן לקלף עוד שכבה של הפרי, ובכך להסיר את הנקודות השחורות, אבל זו הצורה החובבנית והלא רצויה לחתוך את הפרי. הנה סרטון המדגים כיצד לא לחתוך אננס:

יש גם סרטונים של אנשים שמבינים שזה קצת מוגזם, אז במקום זה הם מציעים לחתוך את העיגולים אחד אחד (גם כן לא מומלץ…):

הסוד בקילוף היעיל של האננס (כזה שמשאיר הכי הרבה פרי), הוא בכך שקליפת הפרי מחולקת למשושים. המשושים באננס מאורגנים בשתי ספירלות משולבות; 8 סיבובים בכיוון אחד ו-13 באחר (שני מספרים עוקבים מסדרת פיבונאצ'י, למי שזה מעניין אותו…). הטריק שבקילוף הפרי מסתמך על תבנית חיתוך אליפסואידית שנעה בכ-45 מעלות במורד הפרי. כדי להסביר את עצמי טוב יותר, אני מפנה אתכם לסרטון הבא אשר מדגים כיצד לעשות זאת עם סכין מטבח גדולה. החלק המעניין (עבורי) מתחיל בדקה 1:28, שם הבחורה התיאלנדית הנחמדה מדגימה כיצד להתמודד עם הנקודות השחורות:

ואם אתם רוצים לראות איך זה מבוצע עם כלים מקצועיים יותר (אשר לא סביר שיהיה לכם במטבח), תעיפו מבט בסרטון הזה:

ויש גם את הגאדג'ט המגניב הבא לקליפת אננסים. לא ידוע לי אם זה זמין בארץ או לא: (תודה לאמנון כרמל על הלינק)

2 תגובות בנושא “‫כיצד לקלף אננס – סרטון וידיאו והסברים‬”

השאר תגובה