מעוף הדרקונים – ביוטיוב

אני מפסיק את שידורינו הרגילים להודעה שהרגע נתגלתה לי. הסרט "מעוף הדרקונים" מופיע ביוטיוב. סרט שזכור לי עד היום משנותי כילד, ואחת ההתקלויות הראשונות שלי בעולם ה"מבוכים ודרקונים" שמאז ירשו אותו אינספור עולמות פנטזיה ומשחקים.
לפני הטמעת הסרט אני מצרף את סקירתם של ניר וזיו קיטרו (שנמצא דרך גוגל פה), תהנו:

"מעוף הדרקונים"
שנה: 1982

לפני שנים רבות כשהייתי קטן וחביב (כן, הייתה תקופה בא לא הילכתי אימים על האנושות כולה) הטלוויזיה הישראלית הייתה משדרת סרטים טובים. לא סתם טובים אלא ממש טובים. רצועת הסרטים הייתה ביום שלישי אחרי הצוהריים. אחד הסרטים היותר מפורסמים ששודרו במתכונת זו הוא הסרט "מעוף הדרקונים". הסרט היה הצלחה כזו גדולה שהוא שודר עוד פעמים רבות מאוד מאז אלא שלצערי בנקודה מסוימת איזה גאון אחד שעבד בטלוויזיה החינוכית החליט שהסרט הוא אנטישמי.

למה? כי לדמות של המכשף הרע יש אף גדול! כן, זו הסיבה. מטומטמת להחריד, לאנשים רבים בעולמנו יש אף גדול, לערן למשל יש אף ענק. יש לי רק שאלה אחת לאותו טמבל: אם זה סרט אנטישמי אז איך זה שהמכשף הטוב הוא בעל אף עוד יותר גדול? ובנוסף מדובר בסרט מאולפני וורנר-בראדרס, מה עושה את כל התירוץ הזה קלוש מאוד, מדובר בחברה גדולה ורצינית. אבל לצערי יש אנשים טיפשים…

אז, לאחר שפרקתי את תסכולי – "למה לנו לראות את הסרט", אתם שואלים? ובכן כי מדובר באחת מקלאסיקות הפנטזיה היותר קסומות שקיימות ולשמחתי חברת וורנר מוציאה את הסרט בהוצאה מחודשת בימים אלו ממש, מדליק לא?

מעוף הדרקונים מבוסס בחלקו על ספר שנכתב ע"י סופר צעיר ושמו פיטר דיקנסון. דיקנסון היה חולה דרקונים והוציא ספר או יותר נכון אנציקלופדיה על דרקונים. ספר זה הוא הבסיס לסרט המופלא הזה.

הסרט מתחיל בסצנה בה אנו מגלים את העולם הקסום והמופלא של "מעוף הדרקונים" . עולם, כך אנו מגלים, שאינו אלא עולמנו שלנו אך לפני שנים רבות. בתקופה בה אנו נכנסים לסרט הקסם מתחיל לשקוע והטכנולוגיה עולה. אמנם לא מדובר עדיין בחלליות או אפילו מכונית אבל בני האדם מסתמכים על טכנולוגיה יותר ויותר.

בתקופה זו שבה הקסם נחלש חיים ארבעה אחים- קרולינוס, לו-טאג'ל, סולאריוס ואומאדן – אחים אלו אינם סתם אחים כי אם המכשפים האחרונים והחזקים ביותר הקיימים בתבל וכל אחד מהם מייצג אספקט אחר של קסם.
האח הבכור, קרולינוס, מבחין בהיחלשות הקסם ומזמן את אחיו למועצה, מועצה שלא זומנה מזה מאות שנים. ארבעת האחים נפגשים שוב במקדש הקדמוניות, מקדש השייך לאל הקדמוניות, מקום אליו יכולים להגיע רק ארבעת אחי הקסם.

במקדש מראה קרולינוס לאחיו את מסקנותיו ואת הפתרון- ממלכת הקסם, מקום אליו יפרשו כל היצורים הקסומים על מנת שישמרו ולא יגוועו. בעוד סולאריוס ולו-טאג'ל מסכימים לפתרון ומציעים את עזרתם יוצא כנגדם אומאדן, המכשף האדום.
אומאדן, אשר ממלכתו כוללת את כל הרשע וכוחו הוא "הקסם השחור" מכריז על מסע צלב כנגד האנושות ונשבע בכתר האודם- מקור כוחו- שלעולם לא יפרוש אל עולם זה אשר קרולינוס מציעה, לא בעבור בני האדם.

בעוד אחיהם הרשע עוזב את המקדש מטכסים האחים עיצה ומוצאים את הפתרון- מסע קודש. הדרך היחידה החוקית להלחם נגד אומאדן ועושי דברו.
כאן מתחילה הרפתקה קסומה ומדהימה.

קרולינוס מגייס את גורבש, דרקונו הצעיר, את סר אורין נויל סמית' ועוד אחד שכן שלושה צריכים להתחיל את המסע המקודש. את השלישי, אומר קרולינוס, יבחר אל הקדמוניות. אכן אל הקדמוניות מוצא את הלוחם השלישי והוא לא אחר מאשר פיטר דיקנסון (הלא הוא כותב האנציקלופדיה) שהוא צאצאו הרחוק של פיטר "אדון הדרקונים" אשר לימד את הדרקונים את שפת בני האדם.

פיטר מזומן מתוך שלהי המאה ה-20 אל העבר הרחוק לקחת את מקומו לצד שאר היצורים הקסומים במלחמה על קיום הקסם כנגד אומאדן.
תאונה מצערת גורמת לפיטר לבעיה, כישוף נכשל של אומאדן מאחד את מוחו של איש המאה ה 20 עם גופו של גורבש הדרקון.

אני חושב שאחד הדברים היותר יפים שנוצרו בסרט הזה הוא המאבק שמתרחש בתוך פיטר. לא רק שעליו להתמודד עם העובדה שהוא עבר לעולם העתיק ושם כל יצורי חלומותיו מתקיימים אלא שהוא נמצא ממש בתוך דרקון. לא רק שעליו ללמוד את מנהגי התקופה הוא גם חייב להכיר את עולמם הקסום של הדרקונים.

כך -בהרפתקה מופלאה – יוצאים גיבורינו אל ממלכתו האפילה של אומאדן. לאורך הדרך הם מקבלים עזרה ויצורים קסומים נוספים מצטרפים אליהם: ננסים, זאב שטבע ושב לחיים, דרקון זקן ועתיר קרבות וקשתית יפיפייה ומסוכנת.

הרפתקה מלאה בקסם, בסכנות ובשנינות מדהימה. זהו אכן תענוג לראות את הנופים של העולם המוזר הזה הנפרש למול עינינו, לחוות את הצלילים של פס הקול שלוקח אותנו למקום רחוק מאוד וגורם לנו להאמין שקסם עדיין קיים.

מעוף הדרקונים מקבל 4 מתוך 6 נקודות. הוא מקסים, כיפי וקסום ויש בו כל מה שהרפתקן ורומנטיקן יכולים לבקש. אני ממש מקווה שתשיגו לכם עותק מהסרט. תבדקו אם נותרו עוד אנשים שהקליטו את הסרט ושמרו עותק נורמאלי (כמונו, J J) או שתנסו להזמין דרך האינטרנט עותק מההוצאה החדשה. אתם לא תתאכזבו.

עד כאן חוות הדעת של ניר וזיו (שאני מאמץ בשתי ידיים), לחצו להמשך הפוסט לצפייה בסרט מיוטיוב:

חלק 1:

חלק 2:

חלק 3:

חלק 4:

חלק 5:

חלק 6:

חלק 7:

חלק 8:

חלק 9:

חלק 10:
(כיצד המדען מנצח את המכשף)

חלק 11 (ואחרון) :
(הסוף הטוב)

12 תגובות בנושא “מעוף הדרקונים – ביוטיוב”

  1. ארצה לתקן. כנער של שנות השמונים אני זוכר היטב מה קרה. באמצע השידור של הסרט, לפתע הוא הופסק והועברנו לצפות לפתע בתכנית אחרת. לא היה ברור מה קרה. כל הילדים החלו להרים טלפון לטלוויזיה הישראלית. יום לאחר מכן בעיתון נכתבה הסיבה:
    נכתב כי הסרט הופסק מאחר וצופים, ניצולי שואה ובני משפחותיהם, שצפו בסרט נחרדו לגלות שהדמויות (המכשף הטוב ולא הרע, בעיקר) מזכירות ציורי תעמולה נאציים של יהודים בעלי אף ארוך. הם התקשרו לאולפני הטלוויזיה ודרשו להפסיק הסרט מיד. לאחר ההפסקה, ילדים והוריהם החלו להתקשר ולבקש שהסרט יחזור, אולם ללא הסכמה. מאז הסרט מעולם לא שודר שוב בישראל ונעלם.
    לכן, לא עובד ברשות השידור החליט שהסרט אנטישמי אלא חלק מהצופים המבוגרים.

  2. סרט גדל! אחד הסרטים שחיפשתי כבר שנים, מאז שראיתי אותו כילד…
    למי שרוצה לראות בטלויזיה, הוא ישודר ב- Yes ביום שלישי (03/07/2010) בערוץ 5.

  3. אח, אני זוכר את עצמי בתור ילד צופה בסרט הזה.
    ואני זוכר את הידיעה הספיציפית בעיתון על כך שצופים התקשרו והתלוננו שלזקן יש אף ארוך ולכן הפסיקו את שידורו באמצע.

    אני כנראה אצטרך לעבור על כל הקטעים כאן מחדש בשביל להזכר בו בדיוק. אבל אני זוכר שהיה משהו עוצמתי בסיפור הזה, בתור ילד… (:

  4. לא ייאמן!
    הפעם הראשונה והאחרונה (לא כולל היום) שראיתי את הסרט הזה היה לפני 15 שנה ,כשהייתי בארה"ב.
    ואף פעם לא ידעתי איך קוראים לו.
    ועכשיו אתה בא עם הסרט הזה, איזה הפתעה מגניבה.

    1. הי, פיין!

      אני מציע לך להיעזר בלינק הבא כדי לחפש סרטים מצויירים שאתה זוכר מעט מאד פרטים לגביהם.
      פורום זה עזר לי למצוא סרט מצוייר על "מישהו שנוסע לחפש חרב בכוכב אחר".

      http://forum.bcdb.com/

השאר תגובה