כך תכסו את ראשכם בצניעות (לקראת ההפגנה ביום רביעי הקרוב, כנגד חוק סינון האתרים)

בעוד יומיים (ביום רביעי ה- 9.4.08), תתקיים הפגנה כנגד חוק סינון האתרים 892.

ספרו לנו שאתם מגיעים להפגנה – בעמוד האירוע של ההפגנה (בפייסבוק)

המארגנים ביקשו שנגיע להפגנה לבושים בשחור, ובצניעות. ומה יותר צנוע מאשר לכסות את פנינו ?

לצערי, אין לי לבוש איראני מסורתי, בשביל לכסות את פני, ולכן נותר עלי לגלות  כיצד אפשר (בציוד ביתי פשוט), לכסות את פני.

חיפשתי באינטרנט ומצאתי אתר שמסביר כיצד להשתמש בחולצה כדי להיראות כמו נינג'ה.

<קנטרנות דמגוגית כנגד 892>  והיות וחוק סינון האתרים עדיין לא עבר אני עדיין יכול לגשת אל האתר. שהרי אחרי שהחוק יעבור, לא ירחק היום שבו ידברו על כך שנינג'ות מעודדות אלימות, ואם אנחנו כבר מסננים תכנים – אז כדאי שנסנן אתרים שמעודדים ילדים להתחפש לנינג'ות. ואז בוודאי היו חוסמים את האתר הזה.  <קנטרנות דמגוגית כנגד 892/>

אך היות והאתר באנגלית, הבאתי תירגום עברי בפוסט זה (ולשם השעשוע, גם צירפתי את תמונותי שלי מתלבש כמו נינג'ה איראני צנוע):

שלב 1: קחו חולצה שחורה

 שלב 2: הכניסו את ראשכם לחולצה, אך השאירו את עיקר החולצה סביב איזור הראש

שלב 3: קישרו את השרוולים מאחורי הראש

שלב 4:  סדרו את כפלי הראש

שלב 5: תעשו פוזה מגניבה של נינג'ה !  איראני צנוע !

16 תגובות בנושא “כך תכסו את ראשכם בצניעות (לקראת ההפגנה ביום רביעי הקרוב, כנגד חוק סינון האתרים)”

  1. טל שלום.
    שמי דורון ואני אב לשני ילדים קטנים. איני יחצ"ן, איני פוליטיקאי ואין לי שום קשר אישי למי ממחוקקי החוק. באופן אישי אני מתנגד לדרך איסוף המידע המוצע בחוק 892, אולם אני סבור שסינון ברמת הספקיות הוא פתרון טוב, שצריך לאכוף אותו בצורה שונה ממה שמוצע בחוק.
    אני פונה אל "מתנגדים" רבים לחוק זה במעין "מסע צלב" שאני עורך לבדי לאחר שגיליתי שילדי נחשפים לחומרים שאיני רוצה שיחשפו אליהם. לצערי (או אולי דווקא לשמחתי), אף אחד מאותם "מתנגדים" לא הצליח להעלות ולו טיעון לוגי אחד שתקף בעולם האמיתי. בכוונה הדגשתי את המושג "העולם האמיתי", בניגוד לכל מיני עולמות היפותטיים, בהם "חופש הביטוי" הוא אבסולוטי (ובעולם האמיתי הוא לא) וכן הלאה.

    אני פונה אליך בבקשה כדי שתסביר לי באופן קוהרנטי מה בדיוק יש לך נגד הגבלת גישה לאתרים באופן אוטומטי וכיצד הדבר פוגע ב-"חופש הביטוי"?
    תרשה לי כבר להקדים אותך ולענות לך כבר על כל מיני נקודות שאתה עשוי להעלות:
    1. "מה אנחנו איראן?" – אז זהו, שלא. מדינות מערביות רבות, כולל אוסטרליה, אנגליה וגרמניה מבצעות חסימות ברמת ספקיות השרות. בחלקן זה חוק המדינה ובחלקן זו הסדרה עצמית של ספקיות האינטרנט מול השלטון מפחד של איומים בחקיקה.
    2. "פגיעה בחופש הביטוי" – מצטער, עוד לא הבנתי כיצד חסימת אתרי פורנוגרפיה ואלימות פוגעת בחופש הביטוי. בדמוקרטיה (בניגוד לאנרכיה), חופש הביטוי מוגבל מיסודו. אינך יכול להטיף לאלימות ולשנאה או להוציא דיבתו של אדם תחת אצטלת חופש הביטוי. בשני המקרים תועמד לדין. אינך יכול לפרסם פירסומי תועבי בפומבי תחת חופש הביטוי. אינך יכול לפרסם או לצרוך חומר פדופילי וכן הלאה וכן הלאה…
    3. "משטרת המחשבות". ראה סעיף קודם. אף אחד לא אוסר עליך לחשוב. אוסרים עליך לפרסם חומר פוגעני. פה עולה נקודת ה-"מדרון החלקלק" של מי בדיוק יקבע מה מותר ומה אסור. כמו שכבר ציינתי לעיל, ב-"עולם האמיתי" יש אנשיים פרקטיים ולא אנשים דמיוניים. גבולות המותר והאסור אולי יהיו מטושטשים במקצת בהתחלה, אבל אני מניח שהחברה האנושית והישראלית תדע לתחום את הגבולות האפורים. זו הנקודה היחידה בה אני מרגיש בעייתיות מסוימת בהכירי את הפוליטיקה הישראלית. אבל עדיין אני משוכנע שהבחירה תהיה פרגמטית.
    4. "יאספו מידע על גולשים" – אכן בעיה מבחינת הצעת חוק 892. אני מציע שהמידע ישאר אצל ספקיות האינטרנט בלבד וזהו. במצב הזה אין שום שינוי של הנתונים שקיימים אצל ספקיות האינטרנט. אתה חושב שהיום הם לא יודעות להיכן אתה גולש? גוגל לא יודעת מה אתה מחפש? מישהו יודע את זהותו של האדם היושב מול המחשב באותו רגע? טל, במקצועי, אני עובד עם נתונים על אנשים כבר מזה עשר שנים. זה עיסוקי בחיים. תאמין לי שאני יודע כיצד אפשר לנצל נתונים על אנשים.
    5. "אין דרך לאכוף טכנולוגית את כל האיסורים" – אין לי בעיה עם זה. מי שרוצה לצרוך פורנוגורפיה ולא רוצה להזדהות ורוצה להוריד דרך אי-מיול וכו', שיבושם לו. אני לא רוצה למנוע פורנוגרפיה (שעומדת כמובן בקנה החוקיות, ללא פדופיליה וכו') ממי שרוצה אותה. אני רוצה למנוע ממנה להגיע ממי שלא רצה אותה. זה הכל. גם בכביש אי אפשר להציב שוטרים בכל צומת. זה עדיין לא מונע מאיתנו להציב תמרורים ולחוקק חוקי תנועה ובטיחות.
    6. "שיתקינו תוכנות חסימה בבית" – רעיון נחמד אבל לא ישים. בישראל, כמו במקומות רבים בעולם, ההורים בדרך כלל אינם מומחים למחשבים ואינם יודעים לתפעל את המחשב, לא כל שכן להתקין תוכנת חסימה, לתפעל אותה או לתחזק אותה. בנוסף, בעת מעבר מספקית אינטרנט אחת לשנייה תצטרך להחליף את שרות החסימה בו השתמשת. במערכות מבוססות XP ומעלה הדבר גורם לכאבי ראש לא קטנים כאשר יש מספר משתמשים על אותו מחשב. אני מדבר מנסיון ואני נחשב למומחה לא קטן במחשבים.
    7. "האינטרנט זה משהו אחר" – עד היום לא הבנתי מה זה ה-"משהו האחר" הזה. אם נחזור לדוגמה של הכבישים, הרי גם בכביש כל אחד יכול לנהוג איך שהוא רוצה, וברוב המקרים הסיכוי שמישהו יתפוס אותו שואף לאפס. עדיין רוב האנשים נזהרים על עצמם ועל אחרים. אחרוג מהרגלי וכן אעבור לדוגמה היפותטית: נניח שמחר ממציאים מכוניות מעופפות במחיר שווה לכל כיס. מכוניות אלו לא ינועו רק בשני מימדים, אלא בשלושה. איך בדיוק מונעים התנגשויות בשמיים? מהם החוקים או המכשירים שבהם נשתמש לכך? האם לא נכריח את היצרנים לייצר רכבים כך שיכילו מראש אמצעי הגנה? רמז קטן – אנחנו עושים את זה כבר כיום עם מכוניות רגילות, או למעשה עם כל מוצר המצריך תו תקן.

    מצפה לתשובתך.

  2. הכוונה היא לא זאת בכלל, הכוונה היא יצירת דימיון עם מדינות כמו איראן למשל, בהן חופש הביטוי הוא לחלוטין לא קיים.
    מה לעשות שלא משנה כמה אתה ואנשים כמוך יסבירו לנו על משמעותה האמיתית של רעלה, מה שבאמת חשוב כשרוצים להעביר מסר זה הסטראוטיפים.

  3. אוקיי לגבי הדבר הראשון זאת לא הבעיה שלי שיש אנשים שהם לא פתוחים ואם כבר לא פתוחים אז באמת סגורים לגי הדבר הראשון אם סמל של תרבות ישמש להעברת אזשהו מסר שלילי אז זאת עדיין בעיה ודבר שני אם באמת אינכם יצרתיים ולא יודעים איך להתבטאות באופן שמבטה אתכם באמם ובאופן חופשי אז זאת עוד בעיה תרבותית אצלכם . ואישה לובשת רעלה היא אישה שיש לה אישיות כמובן ואתה יכול לפגוש כאלה בכל מקמום בארץ ולהבין שיש לה לא רק אישיות ואופי אלא גם גאווה להיות מה שהיא ואתה לא באמת צריך את וויקיפידיה בשביל זאת .

  4. וואו – "חופש ביטוי", תודה על האינפות (למרות שהייתי מעריך אילו היית נותן את שמך המלא).

    אתה צודק, אני אכן בור בנושא של תרבות ערבית מוסלמית. ואיני יודע כיצד להגיב לטענה שאמרת לפיה בעצם הרעלה היא סימן לגאווה אצל נשים. ואתה גם צודק שבורות פוגעת ביכולת לפלורליזם.
    אך, אני רוצה להגיב בשתי נקודות:
    1) ישנן אינספור תרבויות סביבנו – היכולת שלנו להעמיק בהן היא מאד סופית. דווקא אנשים שכמותך, שמגיעים עם התמצאות בתרבות כלשהי – טוב יעשו אם יחלקו איתנו את הידע שלהם. (ורצוי באופן שהוא סלחני לבורות של האחר).
    2) הכוונה בכיסוי הראש לא היה ללעוג לתרבויות זרות – אלא להתחבר עם סממן לבוש שיעביר את המסר בקלות. ומה לעשות, עד שאתה לא כתבת את שכתבת – אף אחד אחר לא קם ואמר מילה. אז סימן שזה באמת המצב. במקומך, הייתי שוקל להשתמש בהזדמנות הזו כדי להפנות למקורות שמספרים יותר על נושא הרעלה בתרבות הערבית איסלמית. אולי הרחבת ערך בוויקיפדיה העברית תהיה במקום. וכך כולנו נצא מוחכמים.

    בכבוד,
    טל.

  5. שכחת שאתה קורא לשוויון ובמדינה הזאת יש עוד תרבויות אחרות חוץ מגולשי האינטרנט שלא יודע במה התרבות שלהם מתבטאת ואני אחד מהם אבל יש לדוגמה תרבות ערבית מוסלמית במידנה הזאת ובתרבות שלהם האישה מכסה את הראש שלה ברעלה וזה החופש שלה לעשות זאת והן בדרך כלל נשים גאות ואתה משתמש ברעיון הרעלה מדינה הזאת כדי לציין – מה ? דיכוי ? דיקטטוריה ? . . בשורה התחתונה אפילו עוד 6000 שנה לא תלמד מה זה חופש ביטוי או חופש בכלל לכן החוק הזה יעבור ולא זה שאני נגדו אבל אתם היהודים במידנה הזו חסר לכן הרבה מה ללמוד על חופש ! ועוד נוער מרץ נוער השוויון .

  6. כן ברוכה הדרך מלפנייך, נינג'ה אלוקית קדושה, השמיד את הכופרים באש הנצח הצודקת בעזרת ל-לה!

  7. חיח חיחיחיחיחיחי אתה כה מצחיק!
    🙂
    ולי יש ארנבסיק
    ארנבים לשלטון! חוק הארנבים שולט פרווה לבנה כןן!!!
    אוזניים ירכתיים.
    ברכיים.

השאר תגובה