טיפה קישורים על סינים וצנזורה

ב- YNET התפרסמה כתבה מעניינת על סין. תחת הכותרת: לאינטרנט בסין חוקים משלו. הכתבה מציעה נקודות ראיה לתרבות (עצומה) אשר כל כך שונה משלנו:

האינטרנט בסין בעיניים של ישראלי המתגורר במדינה: על ה-QQ, תוכנת המסרים המידיים הגדולה ביותר בעולם, הטירוף מאחורי טיפוח דמויות וירטואליות, הקלות שבה ניתן לעקוף את הצנזורה ביחד עם הרצון של רוב הסינים ליישר קו עם המשטר שלהם ולא להסתבך (קישור לכתבה)

בהזדמנות הזו אזכיר שוב את קבוצת הפייסבוק "אנחנו מתנגדים לחוק נתוני התקשורת !". אשר מתחבר לפוסט: תסריט להתאגדות חברתית דרך האינטרנט. (אם יש לכם ספקות – מעולה).

וכביכול ללא שום קשר, אספר שלאחרונה שרון כתבה על איאון פלקס (איך מתרגמים aeon flux ? השתנות העידנים ?!). מה שהוביל אותי להזכר עד כמה אהבתי את הסדרה הזו בתור ילד (זה היה בתקופה שבה עוד ראיתי טלויזיה, MTV היה דלוק אצלי ברקע בזמן ששיחקתי heroes of might and magic, ואני אפילו זוכר במעומעם את הסרט heavy metal). הפרק שאני זוכר מאיאון-פלקס הוא אחד שבו דמות כלשהי נכשלת בלעבור דרך דלת מלכודת – כאשר ההשלכות של הכישלון הוא שחבלים לוכדים אותה בזמן שידיים רובוטיות יוצאות ומנסרות לה את הגפיים. מה אומר… עוד זריקת חיסון לקראת העידן שלפנינו. ובנימה אופטימית זו – אני מצרף קליפ שידידה שלחה לי, המציג זוג רקדנים (לאחד אין רגל, ולשניה אין יד). הקונספט נוגע ללב (מאידך, לא צפיתי בקליפ עד הסוף) :


(אגב, קטיעות הגפיים מזכיר לי את הפוסט ההזוי שמספר על פתולוגיה של אנשים שרוצים שיקטעו להם את הגפיים, בה נתקלתי לאחרונה בבלוגו של מרווה הפיגמנטים בפוסט על סטיות מניות.)
.

עידכון: אספתי את הקטעים של איאון-פלקס ביוטיוב והם מצורפים לפוסט, לפי הסדר הכרונולוגי שלהם.
הסדר המקורי (כולל תקצירי עלילה) נמצא בערך הוויקי הזה.

pilot

Gravity

Mirror

Leisure

Tide

War – (not found)

מכאן והילך – הסרטונים נהפכים לסדרה באורך חצי שעה האחד. והם אינם זמינים בצינור…

השאר תגובה