תגובתי למכתב מיו"ר אגודת הסטודנטים באונ' ת"א, בנוגע לשביתת המרצים

אני מאוכזב. לתומי חשבתי שהשביתה הארוכה שלנו (הסטודנטים), לפני כמה חודשים, הייתה למען חינוך והשכלה טובים יותר במדינה. ועכשיו המורים שובתים והסטודנטים (עיין ערך, אגודות הסטודנטים, לפחות זו של אונ' ת"א), שקטים בצד מבלי לקחת עמדה או להתערב (ואף יש שמועות שהם פשוט ממתינים כדי שהכל יסתיים, ואז ישבתו – כדי להראות שגם הם קיימים, ראו: "הדור החדש": שביתת סטודנטים נוספת בפברואר, לא יתקיים משאל). אם זה יקרה, בחיי שזה יהיה פתאטי…

ובינתיים, המכתב היחיד שאני מקבל מהם בתקופה הזו, לא מזכיר אפילו ברמז את שביתת המורים. אפילו כתוב שם המשפט הבא:"אנו דורשים מראש הממשלה ומשר האוצר להיכנס לעובי הקורה באופן מיידי ולפעול לסיום את השביתה במהרה "

אני רוצה לפרגן למי שניסח את הפנייה לציבור הזו (שחתום עליה גיל גולדנברג), שהוא מתכוון למה שהוא כותב. ואם כך הדבר – אז אני ממש מאוכזב. כלומר, גיל (או מי שניסח את המכתב), אתה רוצה שראש הממשלה יפעל לסיים את השביתה לפני או אחרי או במקביל לזה שהוא יסיים את השביתה שמשביתה כרגע בתי ספר ברחבי המדינה ?

"להנאתכם" צירפתי את נוסח המכתב השלם:

סטודנטיות וסטודנטים יקרים,

 

אם דברים היו מתנהלים כבשגרה, הייתי כותב לכם במכתב זה על תוכניותיה של אגודת הסטודנטים לשנה הקרובה. הייתי מספר לכם על הפרויקטים הגדולים שבכוונתנו להקים כגון; 'מרכז השירות לסטודנט', שיעניק שירותים קיימים וחדשים במרכז הקמפוס, סדרת מופעי רוק סטודנטיאלי שבועיים, שתיערך מידי יום ד' ברחבה המרכזית, מינוי רכזים אקדמיים אשר יעניקו שירות לסטודנטים בפקולטות עצמן ועוד.

 

אולם לצערי, שביתת הסגל האקדמי הבכיר, שנכנסה היום לשבוע החמישי וסיומה אינו נראה באופק, מושכת את מרבית תשומת הלב של כולנו וכך ראוי שיהיה. קובעי המדיניות לא מתייחסים ברצינות הראויה לשביתה הנוכחית והמשא ומתן תקוע בדרגים נמוכים שלא יכולים לתת מענה אמיתי לבעיה.

יחסה המביש וההתעלמות ההפגנתית של הממשלה ושל פקידי האוצר מנציגי המרצים מהווה יותר מכל זלזול בנו – ציבור הסטודנטים. על כן, אנו דורשים מראש הממשלה ומשר האוצר להיכנס לעובי הקורה באופן מיידי ולפעול לסיום את השביתה במהרה.

 

אמש, עם צאת השבת, התכנסנו באוניברסיטת ת"א – נציגי אגודות הסטודנטים מכל האוניברסיטאות בארץ – על מנת לדון בדרכי הפעולה בהן יכולים הסטודנטים לעזור להביא לסיום השביתה במהירות האפשרית. כמו כן, דנו ב"יום שאחרי" ובדרכים למזעור נזקי השביתה הארוכה. הפתרונות שהועלו מגוונים, יצירתיים ומותאמים לתרחישים השונים הנוגעים לאורך השביתה ולאופן סיומה. כך, הקמנו צוות אקדמי שיגבש מסמך ובו יפורטו הקווים אדומים בנוגע לכל אחד מן התרחישים, וצוות נוסף שיעמוד בקשר שוטף עם ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות), נציגי הסגלים האקדמיים (הבכיר והזוטר) ונציגי הממשלה.

 

כפועל יוצא של דבריי לעיל, להלן צעד ראשון אותו נבקש לנקוט:

החל מהיום, יום ראשון ה-18 בנובמבר, הנכם מתבקשים לא לשלם את שוברי שכר הלימוד שברשותכם עד לסיום השביתה ולחתימת ההסכם עם הסגל הבכיר שיכלול בתוכו יצירת מנגנון שימזער את הפגיעה בנו הסטודנטים.

אל דאגה: צעד זה מגובה משפטית ולא ינקטו כל סנקציות בהווה ובעתיד כנגד אי-תשלום שוברי שכ"ל שברשותכם.

 

 

שיתוף הפעולה מצידכם קריטי להשגת מטרותינו המפורטות לעיל. כולי תקווה כי השביתה תסתיים בקרוב ונשוב לספסל הלימודים ולפעילות הסטודנטיאלית במהרה.

 

שלכם,

גיל גולדנברג

יו"ר אגודת הסטודנטים

אוניברסיטת ת"א

 

 

נספח

הודעה לור"ה על אי-תשלום שכר הלימוד

 

עקב שביתת הסגל הבכיר המתמשכת וכתוצאה משאננות הצדדים הנוגעים בדבר, החליטו אגודות הסטודנטים באוניברסיטאות להביא לידי ביטוי את רצונם של הסטודנטים לשוב ללימודים כסדרם. על הממשלה, על ור"ה ועל ציבור הסגל הבכיר להכיר באחריותם הכבדה כלפי ציבור הסטודנטים.

 

כפועל יוצא של הסכמה משותפת של אגודות הסטודנטים של כלל האוניברסיטאות, הוחלט לקרוא לסטודנטים לא לשלם את שכר הלימוד עד שיתקיימו התנאים הבאים:

  1. חזרה מלאה ללימודים כסדרם.
  2. הסכם עם הסגל הבכיר המביא לסיום השביתה.
  3. הסכמות ברורות בין אגודות הסטודנטים לבין האוניברסיטאות בנוגע ל"יום שאחרי"  (ובפרט בנושאים הבאים: משך הסמסטר, התאמות אקדמיות ואורך השנה האקדמית).

 

 

יונתן גרין  – יו"ר

אגודת הסטודנטים

אונ' בן-גוריון

שלמה לוי – יו"ר

אגודת הסטודנטים

אונ' העברית

שי פניני – יו"ר

אגודת הסטודנטים

אונ' חיפה

 

 

בנצי פיגלסון – יו"ר

אגודת הסטודנטים

אונ' בר-אילן

 

 

גיל  גולדנברג – יו"ר

אגודת הסטודנטים

אונ' ת"א

 

 

תומר א. ציטר – יו"ר

אגודת הסטודנטים

טכניון

 

השאר תגובה