שעונים סטטיסטיים בחצי מחיר (ולקינוח, תורת היחסות ב- 5 דקות)

בפוסט מוקדם יותר, עסקנו בממדי מרחב והיום נעבור לממד הזמן. למה – בזכות אתר איכותי שמוכר (בחינם) שעונים סטטיסטיים.

אתרו של פו-דווידל מייצר שעוני פלאש שניתן לשלב באתרי אינטרנט בחינם.
יש שם שעונים פשוטים ונעימים.

אבל אותי עניינו הרבה יותר השעונים הסטטיסטיים שבאתר. לדוגמא שעון שמריץ נתונים על ה"אקולוגיה" של לכדור הארץ. נתונים כגון: מספר האנשים החיים בעולם (6,619,894,652 איש, ברגע זה), כמה מהם סובלים מתת תזונה (37,155,757 איש ברגע זה), מהי הטמפרטורה הגלובלית, כמה נפט שואבים וכמה עוד נישאר, קצב יצור הזבל לעומת קצב המיחזור (תנחשו מי רץ יותר מהר…) ועוד.להנאתכם, אני מצרף כאן את השעון:

Poodwaddle.com
באתר ישנם שעונים נוספים, כמו שעון נתוני תמותה:
שעון סטטיסטי (אשר ניתן לצפות בו, ובשעונים נוספים, בשידור חי כאן)השעונים הסטטיסטיים הקסימו אותי, משום שהם מדגימים כיצד אנימציה של נתונים, מספקת יותר מאשר מידע על קצב הנתונים (מה שאפשר היה להציג פשוט עם עוד מספר שמייצג את הקצב). מה שאנימציית נתונים יכולה להציע, היא לתת לנו תחושה של קצב בנתונים.

לדוגמא, התחושה של הבדלי הקצב בין יצירת זבל למול קצב מחזור הזבל (בארה"ב), מועברות בצורה הרבה יותר חוויתית דרך השעון הסטטיסטי, מאשר היה קורא אילו היו מציעים שני מספרים שמייצגים קצב.

ובמעבר חד, קצת השכלה כללית: מאיינשטיין. בשנת 2005, פרס פירלי (אשר מקיים תחרויות להנגשת מושגים מדעיים להדיוטות כמונו), העלה את "אתגר היחסות" שבו הוא ביקש להסביר את תורת היחסות ב (סדר גודל של) 5 דקות. הזוכה היה:"ההרפתקה היחסית של איינשטיין" (ולמי שעוד לא ראה, אני ממליץ בחום. והלוואי ומישהו היה מתרגם את זה לעברית, עבור הילדים שעוד לא דוברי אנגלית מבינינו).
ההרפתקה היחסית של אל

(נ.ב: רוצים עוד נתונים ואנימציה – אז אתם תהנו לראות קליפים של אינפוגרפיקה)

תגובה אחת בנושא “שעונים סטטיסטיים בחצי מחיר (ולקינוח, תורת היחסות ב- 5 דקות)”

השאר תגובה