מלחמת הסטטוסים החלה (ואולי היא רק מתחממת ?) – פייסבוק שיחררו גישה לזרם הסטטוסים שאצלם

כמה מילים על סטטוסים:
הסטטוספירה נכנסה לחיים של רבים מאיתנו כאן ברשת. הסטטוספירה היא כינוי לכל שירות שמאפשר לפרסם "שורת מצב (סטטוס)" על עצמינו. לרוב מדובר בשורה המוגבלת לכ- 140 תווים, והחלה מלשמש אנשים פרטיים ועברה גם להיות המדיום של ידוענים ואירגונים גדולים.
יש החושבים על הסטטוספירה כשילוב בין תוכנות מסרים-מידיים (כמו סקייפ, מסנג'ר, ICQ וכו'), לבין בלוגים (מיני בלוגים, אם להיות מדוייקים).
בעוד שיש אנשים המשווים שיחה בבלוג לשיחה שמתקיימת בהפסקת הצהריים – שיחה בגובה העיניים, עם פנאי, ועל כוס משקה טוב. יש המשווים את השיחה בסטטוסים לשיחת המתקיימת בין מספר אנשים שנתקלים במקרה ברחוב – עידכון קופצני, קצר, שיכול להסתיים בכל שניה כי "אני חייב לרוץ".
השיחות בסטטוספירה יכולות להתנהל על גבי האתר שמאכסן את השירות או דרך תוכנה שולחנית שמאפשרת לשלוף את המידע מהאתר ולהציג אותו עבורינו "בתנאים שלנו".

המלחמה – איפה תתנהל הסטטוספירה ?
על רקע זה, ישנם שני שירותים מקוונים אשר מקווים לתפוס בכורה על הסטטוספירה – טוויטר ופייסבוק.
עד כה, טוויטר איפשרה לכולם גישה למידע (הסטטוסים) וללא הגבלה. פייסבוק עשו את החיים קשים יותר למפתחים, אך לא עוד. בשבוע שעבר המלחמה עלתה דרגה שבה פייסבוק שיחררו API (אוסף פקודות המאפשרות למתכנתים גישה למידע שעל פייסבוק, בהתאם להרשאות המשתמש כמובן) – שיאפשר למתכנתים גישה ל"זרם הסטטוסים" (כלומר, למידע בזמן אמת על הסטטוסים).
"מה אפשר לעשות עם זה?" אתם שואלים, אז הנה דוגמא שהגיעה מבית הפיתוח החדשני של מייקרוסופט (כן, מייקרוסופט, זו שהדבר החדשני היחיד שהיא עשתה, שנתקלתי בו, בשנים האחרונות היה פוטוסינת'), שיחררה תוך כמה ימים (ובאמצעות הפלאטפורה שלה של סילבר-לייט), דוגמא לאפליקציה המשתמשת באפשרויות החדשות של פייסבוק. ובזכותו של טקקרנצ' אנו יכולים לראות סרטון המדגים זאת:

ומה לגבי כסף ?
זה גם מה ששאלו את גוגל כשהם נכנסו לעיסקי החיפוש. התשובה תהיה כנראה פירסום. איפה, מתי כמה ולמה – זה עוד שאלה פתוחה. האם נדע בקרוב? סביר שכן…

תגובה אחת בנושא “מלחמת הסטטוסים החלה (ואולי היא רק מתחממת ?) – פייסבוק שיחררו גישה לזרם הסטטוסים שאצלם”

השאר תגובה