כיצד לסנכרן את ציפור-הרעם (+ברק) עם גוגל-מייל (+גוגל-קלנדר)

למה עברתי לציפור-הרעם: ציפור-הרעם (thunderbird) – היא תוכנת אימיילים קוד-פתוח, מבית היוצר של פיירפוקס (FireFox). עד לפני שנתיים (בערך), עוד השתמשתי באאוטלוק (outlook). יום אחד, אאוטלוק קרס – וכתוצאה מכך איבדתי את כל פעילות המייל שהייתה לי בו עד אז. למרות שניסיתי תוכנות הצלה שונות, לא הצלחתי לשחזר את המיילים הישנים שלי (באופן שיכולתי לעבוד איתו). התוצאה: החלטתי לעבוד לעבור לתוכנת המיילים של ציפור-הרעם. (וזה גם קוד פתוח, אז בכלל)

אך דבר אחד חסר לי:  יומן. לציפור-הרעם (באותה התקופה), לא הייתה מערכת יומן מוצלחת והחלטתי לחזור ליומני דף-ועט.

ואז גוגל הוציאו שירות יומן: אבל זה לא היה מספיק טוב עבורי. למרות שהממשק של גוגל מ-א-ד נוח. הוא מבוסס-רשת, ולכן איטי. האיטיות בעידכון אירועים הכריעה אותי – וויתרתי על השימוש בגוגל-יומן.

עד אתמול: שבדרך לא דרך, גיליתי את "ברק" (lightining) – הרחבת יומן לציפור-הרעם, אשר ניתן לסנכרן עם גוגל-יומן. ונזכיר גם שאת ציפור-הרעם אפשר לסנכרן באופן (בערך) מושלם עם ג'ימייל (גוגל-מייל).

אז לתאכל'ס, איך אתם תוכלו לעשות את זה:

  1. התקנת ציפור-הרעם (ThunderBird): כנסו ללינק כאן – תורידו את ציפור-הרעם ותתקינו.
  2. סינכרון עם ציפור-הרעם עם ג'ימייל (דרך IMAP): המאמר שאתם צריכים לקרוא נמצא בלינק הזה. התהליך הזה לוקח כמה וכמה שלבים. אבל זה משתלם (לדוגמא – אפשר להוריד מראש את האימיילים, ואז לחסוך את זמן הטעינה שלהם באתר של ג'ימייל. הקישור שנתתי מציג שורה של ייתרונות נוספים של השילוב)
  3. התקנת תוספים לציפור-הרעם: (כדי להתקין תוסף בציפור-הרעם, עליכם להוריד את התוסף אל המחשב. ואז מהחלון של ציפור-הרעם, ללחוץ Caps-Lock, ולהקיש Alt+X – לבחור את קובץ התוסף, ולבצע איתחול של הציפור-רעם. ורצוי ללחוץ Caps-Lock בשנית, כדי לבטל אותו)
    1. MR Tech Local Install – תוסף שמאפשר התקנה נוחה יותר של תוספים אחרים.
    2. BiDi mail UI – תוסף שמאפשר כתיבה מימין לשמאל. (הכרחי, למשתמשי אי-מייל בעברית)
    3. Lightning – תוסף היומן של ציפור-רעם.
    4. Provider for Google Calendar – התוסף שמאפשר לסנכרן בין ברק לבין גוגל-קלנדר.
    5. (רשימה של עוד תוספים מומלצים ניתן למצוא כאן)
  4. למימשוק בין ציפור-הרעם לגוגל-יומן, עקבו אחר ההוראות המצולמות שנמצאות בלינק הזה.

אם יש שאלות, אני כאן 🙂

עידכון (25.4.08):  מצאתי את התוסף הבא, שמאפשר לסנכרן את אנשי-הקשר מגוגל-מייל עם ציפור-הרעם. אצלי הוא מתלונן שיש לי יותר מידי אנשים עם אותה כתובת האימייל, אבל נטפל בזה בהזדמנות…

6 תגובות בנושא “כיצד לסנכרן את ציפור-הרעם (+ברק) עם גוגל-מייל (+גוגל-קלנדר)”

  1. אהלן מאיה. לגבי ייבוא מאאוטלוק לציפור, הולכים לספר-כתובות -> כלים > ייבוא. וממשיכים משם.
    לגבי המדריכון – הוא מצורף בלינקים. אני אשמח ליצור את המדריכון באופן יותר מסודר, אבל יקח לי עוד שבועות רבים להגיע לכך. בינתיים, אני ממליץ שתעברי על הקישור באופן שיטתי – היות ולי זה הצליח, אז כנראה שזה עובד 🙂

    ברכות,
    טל

  2. ועוד משהו, לא הבנתי איך מסנכרנים את הקשרים של הג'ימייל עם הציפור. זה מודיע לי הודעת שגיאה, אולי אתה יכול לצרף איזה מדריכון? תודה!

  3. התוספות שנתת ממש מצויינות ועוזרות הרבה, רק רציתי לשאול האם ישנה אפשרות למזער את התוכנה לטסק-בר (ליד השעון), כדי שכאשר מגיע מייל נקבל התראה.

    תודה

השאר תגובה