גניבה של פלאפון אנדרואיד – מה לעשות *לפני* ומה לעשות אחרי.

(פוסט אורח של חברי אייל סלע)

גניבה של הפלאפון – מה לעשות *לפני* ומה לעשות אחרי.
[שורה תחתונה: תפעילו עכשיו במכשיר את אפשרויות הניהול מרחוק]

לאחרונה יצא לי להתעסק עם גניבה של שני מכשירים, הינה כמה טיפים שיכולים לסייע (1) אולי באיתור שלו ו(2) בהגנה על המידע לאחר גניבה.

=========== לפני גניבה =================

– עכשיו, לפני שקרה משהו, צריך להפעיל אפליקציה לאיתור/ניהול של הפלאפון (אי אפשר לעשות את זה מרחוק ולכן המכשיר צריך להיות אצלכם). לכו ל-settings ואז security , ושם לחצו על Android Device Manager ותאשרו אותו. [ההגדרות האלו עשוית להשתנות ממכשיר למכשיר, אז תעשו גוגל על איך להפיעל את זה בדיוק].

– תבדקו פה שזה עבד. כנסו לקישור הזה ממחשב רגיל:
https://www.google.com/android/devicemanager?u=0
תעשו לוג-אין לחשבון המייל, ותבדקו אם מתקבל מידע על מיקום המכשיר שלכם, ואם אתם יכולים לגרום לו לצלצל על ידי לחיצה על Ring.
כדאי גם לשמור את הקישור הזה במועדפים במחשב, כדי שתיהיה גישה מהירה אליו אם המכשיר נעלם.

========== אחרי גניבה =====================

– ראשית, להכנס לקישור לאיתור הפאלפון שנתתי למעלה. אם המכשיר דולק אז אולי אפשר יהיה לאתר את המיקום הפיזי שלו.

– עכשיו צריך לשקול מה לעשות. אפשר לנעול אותו (אם לא היה לכם קוד), ואפשר גם למחוק אותו. הדברים האלו יעבדו אם המכשיר הופעל וחובר לאינטרנט (גם אם הוציאו לו את ה-SIM, ורק התחברו ל-wifi או שהכניסו SIM אחר). החסרון במקרה כזה הוא שאם המכשיר הגיע למישהו לגיטימי שינסה למצוא איש קשר במכשיר כדי להחזיר אותו – הוא לא יכול לעשות את זה. לדעתי עדיין שווה לנעול או למחוק , כי אם המכשיר דולק אז תוכלו פשוט להתקשר אליו – וככה אין סכנה שהמידע יגיע לאדם אחר (לפחות, המידע שניתן למחוק. יש מידע שכנראה אי אפשר למחוק מרחוק). וגם, אם רק אבדתם אותו ויש סיכוי למצוא – אז צריך לשקול אם למחוק אותו או לא… אני נוטה לכיוון מחיקה.

– לשנות סיסמאות לאפליקציות שהיו בלוג-אין על המכשיר, בעיקר ג'ימייל ודרופבוקס.

– אפשר לשלוח מייל ל whatsapp לכתובת הזו – [email protected] ולבקש שינתקו את האפליקציה, כדי שהגנב לא ימשיך לקבל את ההודעות שלכם. (עוד מידע על זה כאן:
http://www.whatsapp.com/faq/en/general/24460358 )

– להודיע לחברת הסלולר שהמכשיר נגנב. הם יכולים לבטל את המספר או להעביר אותו לסים חדש שתקנו. כנראה שיכולים גם להשבית את המכשיר מרחוק במצבים מסויימים, אני לא מכיר את התהליך.

– יש כנראה דרך להתקין מרחוק אפליקציה לאיתר המכשיר, פה יש פרטים, לא יודע אם זה עובד (בפרק Remote control and track your smartphone with Android Lost):
http://trendblog.net/how-to-track-your-lost-android-phone-without-tracking-app/

– קחו בחשבון שאם המכשיר לא היה נעול, אז למי שגנב אותו יש גישה לקבצים שלכם (ואם הוא לא היה מוצפן, ומי שגנב אותו קצת מתוחכם, הוא יכול עדיין לקבל גישה לקבצים). אז אולי יש עוד פעולות שתרצו לעשות (למשל להודיע לבנק, במקרה והיו מסמכים רגישים שיכולים לאפשר הונאה – כמו צילומי תעודת זהות וכדומה).

אם פיספתי משהו – תכתבו ואוסיף.

 

השאר תגובה