איך להתקין לינוקס מינט על מחשב ישן

עידכון אחרון: 2019-12-07

רקע

המשימה: יש לי מחשב PC ישן, שאני רוצה להכין אותו לשימוש מזדמן. (זה עובד עבור מחשבי PC, לא עבור מחשבי mac)

למה לינוקס? ראשית, אני לא מורגל במערכת ההפעלה של מק, אז ההעדפה שלי היא חלונות. עם זאת, מחשבים ישנים מתקשים להריץ מערכות הפעלה כמו "חלונות 7" (ובוודאי לא את 8). וחלונות XP כבר לא נתמך על ידי מייקרוסופט, וחשוף לוירוסים ופריצות (מה גם שהוא פשוט ישן). זה אומר שאם אתם מחפשים מערכת הפעלה נעימה כדי להמשיך להשתמש בלפטופ ישן, כנראה שלינוקס היא אופציה עדיפה בהרבה.

למה מינט? לינוקס-מינט היא גירסה של לינוקס אשר (לרוב) נוחה יותר למשתמשי חלונות מאשר אובונטו. היא גירסה יותר "שמרנית", במובן הזה שיש פחות עידכוני תוכנה (ולכן פחות הזדמנויות לתוכנה לקרוס). מינט מגיעה מוכנה "הישר מהקופסא", עם רוב הדברים שצריך כדי פשוט להשתמש בה (עם מינימום בעיות של חומרה לא מזוהה, קבצי וידיאו לא מזוהים, וכדומה). ובגלל שמינט מבוסס על דביאן ואובונטו, ניתן להתקין עליו עשרות אלפי תוכנות אחרות שנבנו למערכות הללו.

למה Xfce? כאשר מתקינים לינוקס צריך גם לבחור את מערכת המשתמש ("העיצוב") של התוכנה. מבין האופציות השונות, כנראה ש Xfce דורשת יחסית פחות משאבי מערכת (ולכן מתאימה יותר למחשב ישן). וכשניסיתי את העיצוב הזה, גיליתי שהוא יחסית נוח ואינטואטיבי.

מה צריך? דיסק USB, מחשב שמחובר לאינטרנט, ומחשב שעליו רוצים להתקין את מערכת ההפעלה.

איך להכין דיסק התקנה – מק

  1. הייתי צריך תוכנת טורנטים שאוכל להוריד את מערכת ההפעלה. אני מעדיף תוכנות קוד פתוח, אז הורדתי את qbittorrent לצורך המשימה.
  2. הורדתי את גירסת ה- 64 ביט של xfce של mint מכאן (קישור). בידקו את הגירסה הכי עדכנית פה (קישור).
  3. להכנת דיסק ההתקנה עקבתי אחרי ההוראות כאן (קישור).
    1. הורדתי את etcher (קישור)
    2. השתמשתי בו כדי ליצור את הדיסק לפי ההנחיות

איך להכין דיסק התקנה – חלונות

שלב 1: עליכם להוריד את לינוקס מינט. הנה הקישור להורדה. (אני מעדיף להוריד אותו בעזרת טורנט, על פני mirror משרת). למחשבים ממש ישנים אפשר גם להתקין את peppermint (שהיא גירסה אפילו יותר מינימליסטית למחשבים יותר ישנים).

שלב 2: עליכם להוריד ולהתקין את תוכנת ההכנה של ה USB להתקנה. הנה קישור לאתר ההורדה (והנה קישור ישיר לתוכנה, למרות שזה עשוי להתעדכן בעתיד)

שלב 3: עליכם להשתמש בתוכנה שהורדתם משלב 2, כדי להעלות את הלינוקס שהורדתם משלב 1, אל הדיסק USB. זה לוקח רק 3 צעדים, שתוכלו לראות צילומי מסך שלהם בקישור כאן.

איך להתקין?

יש להכניס את ה USB למחשב עליו רוצים להתקין את המערכת ולהפעילו. אם ההתקנה של לינוקס לא עולה אוטומאטית, צריך להיכנס ל BIOS ולהנחות אותו להסתכל על ה USB קודם בתור המקור ל boot drive. מרגע שהמערכת מתחילה להתקין, יש לעקוב אחר הוראות ההתקנה עד להשלמתן. וזהו. 🙂

linuxmint

 

 

תגובה אחת בנושא “איך להתקין לינוקס מינט על מחשב ישן”

  1. מעניין מאד. יש לנו מחשב ישן שחשבתי לרענן עבור הילדים כשצרכי בי"ס יגדלו.
    לא הכרתי את גרסת הלנוקס הזו. איך התמיכה בעברית והאם תחליפי האופיס משביעי רצון?
    האם שקלת גם Chrome OS?

השאר תגובה