2 תגובות בנושא “119 מנדטים בסקר שפורסם במקור ראשון”

  1. למה זו בעיה, בעצם? כלומר, כפי שלמדנו מקריאה בבלוג זה, לערך המספרי שמקבלת כל מפלגה אין משמעות בפני עצמו, משום שיש להציג את טווח השגיאה. אבל כאשר מציגים את הטווח המלא, דבר כבל לא מבטיח שהמספרים אכן יסתכמו ל-120

    1. היי אלון,
      אתה שואל שאלה טובה.
      המודל שאנחנו מתאימים לנתונים צריך (עד כמה שניתן), להיות עיקבי עם המציאות שאנו מנסים למדל.
      במקרה שלנו, אנו יודעים בוודאות שתהליך הבחירות יוביל ל- 120 מנדטים. אין לנו אי-וודאות לגבי הנתון הזה. אי לכך, כל תחזית נקודתית אפשרית צריכה להתחשב במידע הזה.
      היות ובעיתון מציגים לנו תחזית נקודתית (ולא טווח), סביר לשער ש- 119 מנדטים הם תוצאה של טעות (אם מדובר במקרה אחר, הייתי שמח אם העיתון היה מסביר לנו מדוע התוצאות אינן מסתכמות ל- 119).

      מהשאלה שלך גם מגיעה שאלה אחרת – האם "טווח המנדטים הסביר" מתחשב בכך שסכום המנדטים צריך להגיע ל- 120? התשובה היא שלא. האופן שבו טווחי המנדטים נבנים היא עבור כל מפלגה בנפרד, ללא התייחסות למפלגות האחרות (זו הדרך שבה זה מבוצע לרוב ב"שגיאת המדידה המירבית", אשר מדווחת בעיתון, וגם באופן שהצגתי בפוסטים הקודמים).
      האם היינו רוצים לבנות טווח מנדטים לכלל המפלגות, כך שהוא יתחשב במגבלה של ה- 120 מנדטים? ייתכן שבעתיד כן. אם אני ארצה להתחיל לדון ברווחי סמך לגושים, זה ידרוש התייחסות לסוגיה הזו (אך זה משהו שעד כה לא הגעתי לעסוק בו).

      בברכה,
      טל

השאר תגובה