חדש בבלוג סרצ' – מנוי רסס לתוצאות החיפוש

הסיפור מאחורי: לפני 4 ימים פירסמתי פוסט המספר על בלוג סרצ', השירות ששוקי ואני מציעים עבור גולשים הרוצים לחפש בבלוגוספירה הישראלית. והנה לפני יממה קיבלתי מייל מרזי בלט אשר שאל אותי "בבקשה , האם תוכל להוסיף פלט של RSS עבור תוצאות החיפוש". לאחר ששאלתי מדוע הוא חושב שזה חשוב, פניתי למצוא פתרון לאתגר ומצאתי אותו במאמר ברשת בשם "Getting an RSS Feed Out of a Google Custom Search Engine (CSE)"' בדיוק מה שרציתי. הפניתי את רזי למאמר והוא עקב אחר ההוראות ויצר את המכונה המתאימה לעבודה. בזכות עבודתו (והגמישות הרבה של יאהו-צינורות), באפשרותינו לפרסם את ה"מנוע" הזה לקהל הרחב.

הקישור למנוע המאפשר לקבל רסס של תוצאות חיפוש בבלוג-סרצ' הוא זה:

http://pipes.yahoo.com/talgalili/blogsearch

מה אפשר לעשות עם זה?

לפניכם צילום מסך של המנוע:

blogsearch-rss

סימנתי עם 3 חצים ירוקים את הדברים המעניינים בכלי הזה.

  • החץ האמצעי – מראה איפה ממלאים את שאילתת החיפוש.
  • החץ הימני – מראה איפה נמצא הלינק לרסס של תוצאות החיפוש
  • החץ השמאלי – מראה שאפשר לקבל "Badge" ("תג תוצאות") שאפשר אח"כ להטמיע בבלוג שלכם (תקפידו לערוך את התגית הזו, כי אחרת היא פשוט תציג את תוצאות החיפוש של המחרוזת "החיפוש שלך")

אז לדוגמא, אפשר לבצע חיפוש עבור השם שלכם (או שם מוצר או מותג של הלקוח שלכם או דומיו) ולקבל עידכון על שיח שמתקיים אודותיו בבלוגוספירה בכל פעם שבלוגר חדש כותב משהו בנושא (כלומר, כל אימת שגוגל מאנדקס משהו שבלוגר כתב על הנושא). לדוגמא, ביצעתי את החיפוש "המאגר הביומטרי" ופה מתחת הטמעתי את תגית התוצאות להנאתכם:

לסיום:

  • אם יש לכם עוד רעיונות מה אפשר לעשות עם רסס לתוצאות בלוג סרצ', או עם בלוג-סרצ' באופן כללי – אשמח אם תספרו לי על זה
  • אם עוד לא הוספתם את הבלוג שלכם (או של חבריכם) לבלוג-סרצ', תוכלו להוסיפו בקישור הזה

תגובה אחת בנושא “חדש בבלוג סרצ' – מנוי רסס לתוצאות החיפוש”

  1. היי טל,
    ההוספה של ערוץ RSS לתוצאות החיפוש היא מה שיהפוך את הכלי הזה למקצועני: מה שמעניין יותר בשימוש ב RSS הוא לא ערוצי RSS לאתרים שאתה מכיר, אלא לדעת מה מתפרסם על מה שמעניין אותך דווקא באתרים שאינך מכיר. העובדה שיש ערוץ RSS לתוצאות חיפוש, והחיבור של ערוץ ה RSS של תוצאות החיפוש לקורא ה RSSים שלך, יביא לכך ש 'הרשת תעבוד בשבילך' ולא אתה בשבילה…
    ראה עוד על כך בפוסט שלי, כאן: http://www.notes.co.il/yigal/53061.asp
    בהצלחה!

השאר תגובה