רוצה לשמור את המידע הרפואי שלך על האינטרנט ? (כי החל מאתמול, זה אפשרי)

"בקרוב נוכל לשמור את המידע הרפואי שלנו על הרשת"… בקרוב?! מסתבר שמייקרוסופט מאפשרת לנו את זה החל מאתמול .

TechCrunch גילתה לנו אתמול (לינק לכתבה) על ההשקה של HealthVault, שירות בשלב בטא ממעבדות מייקרוסופט, אשר מאפשר לנו לתעד את המידע הרפואי שלנו על גבי הרשת.

בהשקה זו, מייקרוסופט הצליחה להקדים את גוגל (שמפתחת בימינו מוצר מקביל משלה בשם Google Health).

אישית, המאבק בין גוגל למייקרוסופט לא מעניין אותי בסיפור הזה. מה שמעניין הוא שניראה שאנחנו (כחברה/תרבות) התקרבנו צעד אחד נוסף לחבר בין טכנולוגיות מידע לבין הבריאות שלנו.

הצעד הבא, כנראה יכלול העלאה וחיפוש פתרון אחר אינספור סוגיות של הבטחת מידע, פחד הציבור מפני דליפת המידע הרפואי האישי שלו וכן הלאה. בהתחשב בדרך שבה רובנו מרשים לעצמנו למסור פרטים עלינו לגוגל (בוריס בדיוק העלה פוסט מעניין בנושא), סביר לצפות שהציבור ירשה לחברות ענק גם לקבל מידע על הפרטים הרפואיים שלו.

הצעד הבא יהיה שכל מיני אנשים ירוויחו הרבה כסף ויעשו לעצמם קריירה (אני בעיקר חושב על ביו-סטטיסטיקאים, אפידמיולוגים, אנשי כריית מידע, מדעי המחשב וכו'). הצעד הזה יכלול שמישהו יכין אפליקציה שתחבר בין המידע הזה לבין פייס-בוק (זה נישמע כמו בדיחה, אבל אני כנראה שלא צוחק).

עוד צעד מעניין שיקרה יהיה השלב שבו מיפוי הגנום שלנו יעלה פחות מאלף דולר (היעד של ארה"ב לזה הוא לקראת שנת 2015).

ואחרי זה… כיצד יראה עולם שבו לאנשי מקצוע יש מידע על המחלות שלנו בשילוב עם המייק-אפ הגנטי שלנו ?

בחיי שאני לא יודע. יהיו הרבה סוגיות של פרטיות, וכיצד להגן על עצמנו מכוח תאגידי עלינו שילך ויגדל (מישהו אמר סייבר-פאנק ?). ובמקביל, עולם חדש שבונוכל ללמוד אינספור דברים על מה עושה אותנו חולים ובריאים.

במחשבה על כל זה, עוברת בי צמרמורת של פחד מהול בתקווה, לפנינו "עולם חדש אמיץ" בהחלט…

עידכון: והנה אני מגלה עכשיו שהידען היקר, העלה כתבה (ראו כאן) על תוכנת ניהול רשומות רפואיות (כולל תמונות של הדמייה תלת ממדית של האדם), בשם  ASME  (Anatomic and Symbolic Mapper Engine). זאת מבית היוצר של IBM. כמו בסיפור של רשתות חברתיות, מעניין מי ישתלט על העוגה קודם…

השאר תגובה