oSkope – דרך חדשה (וויזואלית) לחפש ביוטיוב, אמאזון, אי-ביי ופליקר

אוסקופ (oSkope) הוא חיפוש וויזואלי חדש (וקל לשימוש). אשר מציע לנו לקבל תוצאות חיפוש (ולארגן אותם וויזואלית על המסך) בעבור האתרים יוטיוב, אמאזון, אי-ביי ופליקר – גיליתי והתאהבתי.

לדוגמא: בתמונה הבאה אנחנו רואים את תוצאות החיפוש אחר "The simpsons" (ביוטיוב):

The simpsons on youtube at oskope

החיפוש באוסקופ הוא פשוט:

  1. בוחרים אתר לחיפוש
  2. מקלידים חיפוש (אפשר לסנן לפי תת קטגוריה) -ואנטר
  3. ובוחרים אופן הצגה לתוצאות החיפוש

אוסקופ מציע כרגע 5 דרכים להציג את תוצאות החיפוש: רשת, שורות, ערימה, פירוט וכגרף. רק פירוט וגרף מעניינים בעיני, ואותם אציג כעת.

דוגמא לתוצאות חיפוש המוצגים בצורה של פירוט:

הדוגמא היא עבור תוצאות החיפוש באתר אמאזון, עבור ספרים העוסקים בסטטיסטיקה ובתוכנה הסטטיסטית אר (R).

(ניתן להקליק על התמונה כדי להגדיל אותה)

oskope detail view

דוגמא לתוצאות חיפוש המוצגים בצורה של גרף (הכי מעניין):

המשך הדוגמא הקודמת, אך הפעם על ידי הצגה בצורה של "גרף" (דו-ממדי)

oskope graph view

שימו לב שההצגה הוויזואלית של התוצאות בגרפים, שונות עבור האתר שבו אוסקופ מחפש. לדוגמא: עבור אמאזון, בציר ה- X רואים את דירוג המכירות. בעוד שציר ה- Y מציג את מחיר הספר (כלומר היינו רוצים ספר שיהיה כמה שיותר בפינה הימנית התחתונה). מאידך, בחיפוש ביוטיוב מקבלים בציר ה- X את התאריך שבו הועלה הסרטון ובציר ה- Y את דירוגי הגולשים עבור הסרטון.

האתר עוד בחיתוליו, אבל עושה רושם שהוא נטול באגים ומתפקד במהירות גבוהה. שמרתי במועדפים (רק למה אין להם בלוג שיעדכן על פיתוחים !).

תגובה אחת בנושא “oSkope – דרך חדשה (וויזואלית) לחפש ביוטיוב, אמאזון, אי-ביי ופליקר”

  1. נדמה לי שהפעם אהיה דווקא בצד האופוזיציוני של דבריך… אני מתקשה להתלהב מן החיפוש ה"חדש", המשפר (אולי) את הקנקן, אך לא נוגע במה שבתוכו. מעבר לנחמדות שבהצגה, אני לא רואה שום ערך מוסף אמיתי שיקל עלינו למצוא.

    התצוגה בשני צירים היא שרירותית לחלוטין, וגרוע מזה – מתייחסת לפרמטרים אובייקטייבים למדי וחסרי חשיבות (לטעמי) לחיפוש. הזמן בו נמצא הפריט באיביי או הציון שנתנו הגולשים לפריט ביוטיוב רלוונטיים לחיפוש בדיוק כמו אורך הקליפ או צבע השיער של הגולש שהעלה אותו.

    אני הייתי שמח למנוע חיפוש שכזה, אשר יתייחס למילים המתארות את הפריטים (או לטאגים) המוצגים כחלק מתוצאות החיפוש (שהרי החיפוש הוא, אחרי הכל, טקסטואלי ולא מבוסס מולטימדיה), על מנת לבצע חלוקה לאשכולות (Clustering) ולהציגה בצורה ברורה.

    בקיצור, הייתי שמח לשילוב של Oskope הנ"ל עם Kartoo או דומיו.

השאר תגובה