מכתבו של חבר הכנסת שי חרמש בתגובה לפעילות האינטרנט בנושא המע"מ לירקות ופירות

בעקבות הפעילות בנושא המע"מ על פירות וירקות, כאן בבלוג ובקבוצת הפייסבוק, קיבלתי אתמול מכתב מחבר-הכנסת שי חרמש (קדימה). אני מביא כאן את המכתב כלשונו:

טל חג שמח

.שמי שי חרמש ואני חבר כנסת בתנועת קדימה, חבר קיבוץ כפר עזה ויו"ר הלובי החקלאי בכנסת
כחבר ועדת הכספים זו הקדנציה השניה. הספקתי לעבור 4 דיוני תקציב משנת 2006
תרגילי האוצר לחפש מקורות לתקציב לבשו צורות ודמויות שונות מידי שנה בשנה
לא אחת נאבקנו כדי לבצע תיקונים והתאמות וביושר אומר כי עשינו זאת בהצלחות חלקיות בלבד
זכור לך ודאי מאבק אשתקד להגדלת סל התרופות ויכוח שהסתיים בפשרה וניצחון חלקי
.אלא שלאורך כל שלושת השנים האחרונות ראה העולם כולו גיאות כלכלית ומכאן שהלחץ התקציבי היה קל יחסית
השנה המצב שונה בתכלית, השינויי ואוצר המדינה נזקק למקורות תקציביים בסדרי גודל שלא נודעו מאז המשבר בראשית שנות ה-2000
מכאן שהאוצר מחפש את השקל בכל סעיף וסעיף ואין דבר נוח יותר מלאתר סעיף שמן כמו זה אשר בו אנו עוסקים ואשר מספק באיבחת סכין חדה
כמעט שני מילירד שח
הבוקר הותקפתי על ידי העיתונאי נחמיה שטרסלר בעתון דה מרקר כאילו מדובר באינטרס של הלובי החקלאי החזק בכנסת
אינני מתכוון לשתוק וכתגובה אני מכין מאמר אשר אמור להתפרסם בעיתון הארץ
מאמר תקיף התומך בהטלת המס פירסם גם סבר פלוצקר היום בידיעות אחרונות וראויי להשכיל ממנו ביחס לנימוקי האוצר ביחס להטלת המס החדש
בזירת ועדת הכספים בכנסת שוררת לפי שעה חזית מקיר לקיר המתנגדת למס אולם כבר למדנו שברגע האמת אפשר ויופעל מכבש קואליציוני על חברי הקואליציה בועדה ואו אז נאבד את הרוב הדרוש
אציע בשלב זה כי כל אחד מאלף החברים יפנה ישירות לחברי הכנסת במפלגה בה בחר לאחרונה ייציין ללא היסוס כי בחר בהם באמונה שיעשו למען כל העם ולא רק למען החזקים וכי תמיכתם במס תביא אותו לשנות את עמדותיו המפלגתיות. במידה וחלק מהחברים הינם חברים באותן מפלגות אזי יש לציין זאת במפורש כי אז יש משקל יתר לפנייה
אני אמשיך להוביל את המאבק בכנסת ואני רואה בחברי באתר את צבא הלוחמים כנגד המס
אודה לך אם תפיץ פנייתי זו אליך בבלוג שלך לכל מכותבייך בפייס בוק
אנא שלך אלי את מספר הסלולרי שלך כדי שאוכל לעמוד עימך בקשר שוטף לעידכון והתייעצות
אגב האם בין החברים ניתן לאתר עיתונאי אשר ידאג לידע את התקשורת בפעילות האתר שיזמת
חג שמח

ח"כ שי חרמש

דעתי: אני מאד שמח לזכות לראות התייחסות מחבר כנסת מכובד בנושא שעולה לדיון על גבי הרשת ורוצה לתת את הערכתי לח"כ חרמש בהשתתפותו בדיון על גבי הרשת.

אני גם חושב שהדברים שח"כ חרמז כותב הם הגיוניים. אם אתם מורגלים בלשלוח מכתבים לח"כ, אתם מוזמנים לשלוח מכתב לח"כ במפלגה עבורה הצבעתם. אתם גם יכולים לשלוח העתק מהמכתב שלכם לפרסום בעבודה שחורה. הסבירו לח"כ שלכם שאלפי אנשים יקראו את המכתב ואת תשובתו עליו, ביניהם אנשים מהפוליטיקה, האקדמיה, התקשורת וסתם אנשים, כמוכם וכמוני.

ומה לגבי שיתוף פעולה נרחב יותר? בינתיים, למעלה מ- 120 איש הותירו את המייל שלהם בסקר הגדול – אודות הוספת מע"מ על ירקות ופירות. לאחר היוועצות עם כמה מתוכם, מסתמן שנארגן מפגש (קטן ?!) במהלך השבועיים הקרובים שמטרתו תהיה להכיר האחד את השני למקרה שנחליט לשתף פעולה לאיזשהו מבצע (א-מפלגתי!) משותף . הודעות על כך יתפרסמו בהמשך כאן בבלוג, בקבוצת המתנגדים (בפייסבוק) וישלחו במייל לאנשים שהותירו את המייל שלהם בסקר.

5 תגובות בנושא “מכתבו של חבר הכנסת שי חרמש בתגובה לפעילות האינטרנט בנושא המע"מ לירקות ופירות”

  1. כל הכבוד טל
    אנא הוסף את המייל שלנו blacklabor בגימייל לטקסט הפוסט

    אני חושב שהלקח מנוסח המכתב לטווח הארוך הוא משהו לא פופולרי שאני טוען זמן רב:

    יותר חשוב מבלוגים ופייסבוק זה להתפקד למפלגה, אפילו אם לא מצביעים לה. זו הדרך היעילה ביותר להחזיק חכים ושרים בביצים (אם אינך בעל עיתון או בעל הון או שניהם).

  2. היי אייל – הרשה לי להתייחס לשתי נקודות:
    1) גם אם הוא צודק ויש בור תקציבי, אז אני לא מסכים איתך עם הקביעה הכללית ש"הציבור צריך לשלם" ושזה נותן לגיטימציה למעמ על ירקות ופירות. אם נתייחס רק לסוגיה הבריאותית – למה שמשבר כלכלי יהיה סיבה לגיטימית לעודד אנשים לאכול רע ולהוביל את עצמם להשמנת יתר ומחלות? אם כבר, אז שיטילו מיסים על משהו אחר, נאמר, שמפו – ושכולם יצטרכו לשלם יותר על שמפו (אני קצת מלעג בדוגמא שלי, אבל הפואנטה היא שזה משהו חשוב אך לא כזה שפוגע בבריאות הציבור)

    מלבד זה – אני מסוגל להסכים איתך שיש אי יעילות במערכת הממשלתית, אבל זה משהו עקרוני למערכת ממשלתית. תמיד מיסים מוביל לניצול לא יעיל של הכסף, זה משהו שחוזר על עצמו בהרבה מדינות (אני משער שכולם, אבל צריך לבדוק את זה).
    לתת ביקורת על תוכנית אוצר זה חוכמה קטנה, כי המארג הפוליטי חברתי שבו אנו חיים שקובע את מתווה התוכנית הוא מורכב, ואני לא רוצה להתיימר להחליט איזה מהסעיפים ה"בעיתיים" של התקציב שהבאת הם במקום או לא כי זה באמת דורש דיון ארוך עם מישהו שיש לו הרבה יותר ידע ממני בנושא של כלכלת מיסים.

    בברכה,
    טל

  3. הבעייה היא שהוא ממשיך להפיץ את השקר של משרד האוצר בנוגע לבור התקציבי. אם באמת יש בור תקציבי אז הם ושטרסלר צודקים ואין ברירה והציבור צריך לשלם. אבל הציבור לא מטומטם –
    לא רק לפני יומים בוטל המס (בגובה 15 – 20 אחוז) על השקעות חוץ בקרנות?
    מס החברות לא ירד גם השנה?
    הרפורמה במס ההכנסה לא נשארה גם השנה?
    וגם השנה לא יוטל בארץ מס עזבון, בניגוד אפילו לארה"ב…
    וכמובן שכסף לממשלה מנופחת, להתנחלויות ולרכישת צעצועי-מלחמה חדישים לגנרלים המרופדים במשכורות ובהטבות תמיד יש

השאר תגובה