כנס הבחירות של התנועה הירוקה-מימד, אני אהיה שם

ביום ראשון הקרוב (18.1.09) יקיימו התנועה הירוקה ממד, כנס פעילים לקראת הבחירות. בעמוד האירוע שבפייסבוק (הנה לינק), כבר נרשמו מאות פעילים המתכננים להגיע, ואני ביניהם.

השמועה על הקמת התנועה-הירוקה (שלאחר מכן התאחדה עם מימד), הגיע לראשונה לאוזני מכמה מעגלים חברתיים שונים (שלא הכירו האחד את השני) אשר מחוברים למאבק סביבתי/חברתי כזה או אחר. באופן דומה לעיר לכולנו, מדובר בתנועה שצמחה מהשטח וזוכה לתמיכה נלהבת ומדבקת של פעיליה (בכללם אחי, שוקי).
לקבלת רושם על הרקע הפוליטי לתוכו נכנסת התנועה הירוקה, הנה דבריו של מקום שני ברשימה, פרופסור אלון טל (כדקה וחצי):

על רקע הציניות הפוליטית שמאפיינת את השנים האחרונות, שאלתי כל אחד מחברי "הירוקים" אודות המפלגה: "האם אלו אנשים רציניים? האם הם מושחטים? מה האינטרס שלהם?"

והתשובות חזרו על עצמן שוב ושוב: שמדובר בפעילים סביבתיים בעלי שנים רבות של פעילות שלאחר שגילו את הקושי לבצע שינוי רחב היקף ללא תמיכה חקיקתית – הם החליטו להכנס לפוליטיקה הישראלית. ההחלטה להקים מפלגה (במקום להצטרף למפלגה קיימת), צצה לאחר שהפעילים הסביבתיים מהשטח גילו שמפלגת "הירוקים" בראשות פאר ויסנר, איננה באמת מגינה על אינטרסים סביבתיים/חברתיים. מסתבר (למגינת ליבי) ש"הירוקים" היא תנועה הנחשדת ב- Green Wash (הניסיון להרוויח הון פוליטי באמצעות מצג שווא של איכפתיות סביבתית).

הסימן שאלה הבא שלי הגיע לאחר איחוד של התנועה הירוקה- מימד. חששתי שהרקע החרדי של הרב מלכיאור "ייטמא" את התנועה באינטרסים דתיים שאינם עומדים בקנה אחד עם השקפת עולמי האגנוסטית. אך לאחר ערב סלון בו השתתפתי, ביחד עם נוכחותו של הרב מלכיאור, הופתעתי לגלות "חרדי" נאור במידה שעולה על חברי כנסת חילוניים רבים. הרב מלכיאור הוא בעל אחריות מרעננת לחינוך וההשכלה בארץ ותומך נלהב בהפרדת דת ומדינה. עד כדי כך שכאשר נשאל מלכיאור מאיש מן הקהל "האם תאפשר תחבורה ציבורית בשבת?" (התנגשות קלאסית בין הדתיות הישראלית לשיקוליים סביבתיים), ענה מלכיאור שלא רק שהוא בעד תחבורה ציבורית בשבת, אלא שהוא אף ניסה להעביר הצעת חוק שתאפשר זאת.
להתרשמות נוספות מהאיש והחלטת האיחוד של ממד והתנועה הירוקה, אתם מוזמנים לצפות בקטע קצר מדבריו כאן:

מעוניינים לדעת עוד, הנה רשימת קישורים להנאתכם:

9 תגובות בנושא “כנס הבחירות של התנועה הירוקה-מימד, אני אהיה שם”

  1. כשהסתכלתי על הרשימה במצע, לא היה ברור אם הוא מקום שני או שלישי (חשדתי שהוא שלישי, אבל ראיתי את שמו מופיע לפני ערן – נו ניחא).

    לגבי זה שמלכיאור מגיע אליכם – זה מאד מאד מאד משמח אותי. תודה 🙂

  2. חח, הוא לא מקום שני,הוא מקום שלישי(באמת,טל…)
    אגב, דיברתי אתמול עם משה,מדריך שלי לשעבר(אם אתה זוכר). הוא סיפר לי שהוא שמע לא מזמן את מלכיאור בבית של דודים שלו(שהבן שלהם הוא גם כן חבר שלי). הוא אמר לי שדודים שלו ממש בעדם וכו'.
    באמת עניין אותי האם הם יצליחו להגיע גם לאזור של החברים שלי,מסתבר שהם מצליחים.

  3. חזק וברוך!
    אני לא אגיע מן הסתם לכנס (את הפעילות הפוליטית שלי אני מרכז לרוב באיזור חיפה וברשת) – אבל אני חלק מהעניין בהחלט.

    אותי הרב מלכיאור לא רק שלא הפחיד, שקלתי להצטרף למימד אפילו לפני החיבור עם התנועה הירוקה. שקלתי ושקלתי, ודוקא החיבור הכריע את הכף.
    אדום-ירוק עם כיפה ועם בלי – ברוך השם סוף סוף.

    אנחנו נהיה הפתעת הבחירות, רשום לפניך.

השאר תגובה