חוק סינון האינטרנט (892): טוקבק ווידיאו לראיון הטלוויזיוני של שר התקשורת אטיאס (בערוץ 2)

את הצעת החוק 892 אפשר לקרוא כאן (היא פחות מעמוד, זה קצר). הצעת החוק מחייבת את ספקיות האינטרנט לצנזר את כל התכנים ששר התקשורת קובע כבלתי הולמים ברמת השרת למשתמשים שלא הודיעו לספקית האינטרנט כי הם מעוניינים באינטרנט "חופשי" וכן לא הזדהו מול ספקית האינטרנט כבגירים לפי קריטריונים שקבע שר התקשורת. (ותודה לקלינגר על ההתנסחות הצחה)
נישמע טוב? זה משתפר: ההצעה כבר עברה קריאה ראשונה.

הצעת החוק 892 כוללת:

  • הפעלה של אמצעי הסינון על ידי ספק גישה לאינטרנט במתקניו, באופן שיקבע השר בתקנות (תירגום: לשר התקשורת תהיה הסמכות לקבוע איך לסנן את האינטרנט שלנו !)
  • ספק גישה לאינטרנט לא ייתן למנוי שירות גישה לרשת האינטרנט, אלא לאחר שקיבל מהמנוי, במועד ההתקשרות או במועד חידושה, הודעת מנוי. (תירגום: השר חוסם לנו את האינטרנט. ואם אנו רוצים לגשת לאתרים חסומים, עלינו לפנות לספק האינטרנט ולבקש להוריד את החסימה)

לינקים קשורים נוספים:

ולהנאתכם, הראיון של אטיאס לערוץ 2, מהבלוג של גדי שימשון:

(נ.ב: אפשר גם להכנס ל- http://nocensor.info/)

אם השתכנעתם שמדובר באסון, אבל אתם משותקים ואומרים לעצמכם "מה אנחנו כבר יכולים לעשות ?", אז הגיע הזמן שתקראו את "תסריט להתאגדות חברתית דרך האינטרנט".

עידכון:

(אני בשניהם)

9 תגובות בנושא “חוק סינון האינטרנט (892): טוקבק ווידיאו לראיון הטלוויזיוני של שר התקשורת אטיאס (בערוץ 2)”

  1. טל,
    אולי גיוס תרומות לשם שכירת אנשי מקצוע מגופים שיכולים להפגע כגון, רק לשם דוגמה, חברות סינון מתחרות?

  2. ל-מיצי המ.: הרעיון היה מתקבל על הדעת, מלבד זה שלא הייתי רוצה שילדי יקבלו מידע כגון האם הבחורה גמרה או לאו, על סמך שיקול דעתו של פקיד מדינה זה או אחר.

    (נ.ב: לול)
    (נ.נ.ב: כיף לראותך בבלוגי הקט – ברוכה הבאה)

  3. אני לא מבינה מה הבעיה של כבוד השר, גם לילדים מגיע לראות פורנו! אני רק מבקשת שיופיעו דיסקליימרים על המסך: "הבחורה בסרט לא באמת גומרת", או "את זה צילמנו ממש מקרוב כדי שזה ייראה יותר גדול".

  4. דבר ראשון צריך להפסיק עם החובבנות. כפי שרואים, גדי לא עובר מסך, שלחו אותו כי הוא הדמות הכי סמכותית ובוגרת מבין הצעירים שעוסקים בכתיבת בלוגים אבל זה לא מצביע על חוכמה.
    הבעיה היא שזה מאבק ללא תקציבים וללא אנשי הסברה ברמה סבירה. כולם מיללים על הסינון והכפיה בו בזמן שכפיה היא הדבר האחרון שמתרחש, שהרי בשיחת טלפון הבעיה נפתרת. יש בעיות אחרות שעל חלקן קלינגר עמד אבל הן כל כך לא מתאימות להעברה לתקשורת. הקרב נוהל עד עתה בצורה שלומיאלית וצריך להפסיק עם זה.

השאר תגובה