ב- 7.8.09 חוסמים את אתרנו ל- IE-6 – הזמנה לפרוייקט קבוצתי

(פוסט זה מיועד לבלוגרי וורדפרס, לשאר קוראי הבלוג – עמכם הסליחה)

קרדיט על התמונה: RobotJohnny.com

האדם שהעלה את המודעות שלי יותר מכל לנזקים של IE 6 היה כנראה תומר כהן. כבר דובר ועלה הרעיון מספר פעמים לחסום את הבלוגים שלנו לדפדפן, ולעודד את הגולשים להתקין גירסה חדשה יותר. דיבורים דיבורים, אבל עכשיו הגיעה הזדמנות מצויינת לעשות את זה. משתי סיבות:

  1. כי מישהו שיחרר אתמול תוסף וורדפרס שמאפשר לחסום את הגישה לבלוג לגולשי האינטרנט אקספלורר 6 (לינק לתוסף)
    הערה חשובה: התוסף לא תואם wp-super-cache. כך שאם אתם מריצים אותו בבלוג שלכם, עליכם לכבות אותו ביום המיועד.
  2. כי שבוע הבא יהיה יום שישי ה- 7.8.09 שזה גימיק שיווקי חמוד לומר למשתמשים "תעברו ל- 7, ל- 8, או ל-9 מצידי. רק אל תישארו ב IE 6 ! )
  3. כי דרך הקמפיין ששוקי ואני התחלנו, להפיץ את בלוג-סרצ' (מנוע חיפוש לבלוגים בעברית) שפתחנו, גיליתי שהצלחנו להגיע לקרוב ל- 200 בלוגרים תוך פחות מיומיים. אז הרעיון לרתום את האנשים הללו למשהו שכולנו בלי יוצא מן הכלל מסכימים לגביו, נראה לי דבר כייפי לעשות 🙂

שאלות-תשובות (או הסתייגויות מהפרוייקט):

שאלה: הרי אני מפסיד גולשים מהדבר הזה, אז למה לי לעשות את זה?
תשובה: אנחנו מדברים על יום אחד של מייזם. המטרה היא להציף מודעות. אומנם אתה מפסיד מהגולשים שלך באותו היום, אבל אתה חלק מקבוצה של אנשים שעושים את ה"קורבן" הזה, למען אינטרנט יפה יותר בישראל.

שאלה: לחסום את הגולשים לאתר שלי (בגלל שהם משתמשים בדפדפן ישן) זה להטריד את הגולשים שלי, ואני לא רוצה להטריד את הגולשים שלי!
תשובה:  ובכן, זה לא ממש שאלה. אבל עדיין אני אענה לה. אני מסכים שזה יכול להציק לגולשים, וזה באמת לא נחמד. השאלה היא מהו אחוז הגולשים שלך שזה יציק להם לעומת אחוז הגולשים שזה לא ישנה להם יותר מידי, לעומת אחוז אלו שיחליטו לקחת את ההזדמנות ולשדרג את הדפדפן שלהם. אם הייתי מגלה לך מראש ש- 99% מהגולשים הללו יחליפו דפדפן ורק אחוז בודד זה יציק לו, האם עדיין היית נשאר בעמדתך? ומה אם זה 50-50?
אישית, אילו הייתי מאמין שזה לא ישפיע בכלל, הייתי מוותר. אבל אני מאמין שזה ישפיע על אנשים מסויימים. והיות וכל הבלוג הזה הוא לא מסחרי (כמעט לחלוטין), אלא ל"טובת הציבור", אישית אני לא רואה שום בעיה בלעשות משהו שהוא מבחינתי עשוי להיטיב עם הרגלי הגלישה של חלק מהציבור.

נישמע לך? אז הנה מה שהגיתי במוחי כצעדים ההגיוניים בפרוייקט כזה, אשמח לדעתך…

שלבי/כללי הפרוייקט הקבוצתי

כל מי שבוחר להשתתף בפרוייקט הקבוצתי מוזמן לבצע את הצעדים הבאים:

  1. כותב פוסט שהוא משתתף במייזם.
  2. בפוסט הזה הוא מסביר על הפרוייקט בקצרה. רושם מהו אחוז המשתמשים שהיו לו בחודש האחרון שהשתמשו ב- IE6. ויתן לינק לפוסט הזה (כך שהפינגבק יידע אותי שאתם משתתפים בפרוייקט, וגם כי זה תמיד נחמד לקבל לינקים).
  3. ביום המיועד (אני מזכיר לכם ה- 7.8.09 , זה יוצא יום שישי בעוד שבוע) – אני אפרסם פוסט שבו אני אזכיר שזהו יום האירוע. בפוסט יהיו לינקים לכל הבלוגים שהתחייבו להשתתף בפרוייקט (הבלוג שלי הוא PR 5, כך שאני משער שיש ללינק הזה ערך).
  4. ביום המיועד – כולנו מפעילים את התוסף הזה (ואלו מאיתנו שיכולים לעקוב אחרי לינקים יוצאים וכדומה – יספרו לנו בסוף היום כמה לחצו על לינקים יוצאים להתקנת דפדפן חדש למול כמה גולשים הגיעו לעמוד הזה. זה יהיה נחמד כדי לדעת למה לצפות כשנריץ את הפרוייקט הזה שוב, בתקווה, בפעם הבאה)

ולפרוטוקול: 84% מהגולשים לאתר שלי (שזה למעלה מ- 500 גולשים ליום) הם משתמשי IE ומתוכם 32% הם משתמשי IE6 (כך שאני צפוי לספוג מכה קטנה ביום הזה, אבל זו למטרה טובה! 🙂 )

אחוז משתמשי ה- IE

how many IE6

אחוז משתמשי ה- IE 6 מתוך משתמשי ה- IE

how many IE6 - from IE

"תובנות" – פלאגין וורדפרס לשיפור המהירות והאיכות בכתיבת פוסטים (מתורגם לעברית)

בפוסט זה אני משחרר לאוויר תירגום לעברית של תוסף הוורדפרס Insights (או בשמו המעוברת "תובנות").

מטרה: "תובנות" הוא תוסף לאפשר כתיבה זריזה ואיכותית יותר של פוסטים.

הדרך: התוסף מוסיף בתחתית של מסך כתיבת הפוסט עוד קופסה המאפשרת לחפש מידע (בפוסטים של הבלוג שלכם, בגוגל, בוויקיפדיה האנגלית, בתמונות פליקר, בסרטוני הוידיאו בגוגל, בגוגל מפות), ולהכניס אותו ישירות לפוסט. זה חוסך זמן (מעבר בין מסכים, הורדת תמונות למחשב וכו') ומעלה את איכות התוכן (כיוון שכעת קל יותר לתת קישורים לפוסטים אחרים בבלוג, להוסיף תמונות או סרטונים בשביל האווירה וכולי).

הערה על השימוש: כדי להכניס קישור לפוסט שמצאתם – עליכם לסמן (במצב של עורך וויזואלי) את המילה אליה ברצונכם להוסיף את הקישור – ואז ללחוץ על האייקון של הוספת הקישור. (תודה ל"גולשת" שסיפרה לי שצריך הבהרה בנקודה הזו)

דוגמאות (צילומי מסך) והורדה – בהמשך הפוסט

להמשיך לקרוא "תובנות" – פלאגין וורדפרס לשיפור המהירות והאיכות בכתיבת פוסטים (מתורגם לעברית)

התפקיד של צבע בהשפעה על קבלת החלטות (תוצאות מחקר של חברת HP)

כסטטיסטיקאים, אנו נדרשים לעיתים קרובות לייצר גרפים שמטרתם להעביר מסרים ללקוח. מסיבה זו ראוי לסטטיסטיקאי לרכוש ידע על אופן העברת המסרים דרך גרפים. אחת המיומנויות הדרושות היא ההבנה של צבעים והשפעתם על הצופה, מסיבה זו החלטתי לחלוק איתכם את המחקר הבא של חברת HP אשר חקר את ההשפעה של שימוש בצבעים שונים על ההיענות של הנבדקים לאיגדים שונים. אני מציג את טקסט המחקר (כמעט) ללא עריכה משלי.

*     *     *     *     *     *     *

"חודש מאי הוא החביב עלי ביותר בשנה" –   "אני מרגיש מלא השראה היום"

המוטיבציה למחקר: המעצב ברוך נאה מציין כי לצבע תפקיד משמעותי בקביעת מידת ההסכמה, רמת המעורבות, יכולת יצירת היענות ואפילו משפיע על תהליך קבלת ההחלטות של אנשים

התוצאות: לפי מחקר שערכה קבוצת ההדמיה וההדפסה של HP באזור אירופה, המזה"ת ואפריקה (EMEA), אנשים מגיבים ביתר חיוב למשפטים המוצגים להם בירוק, בעוד שאדום מעורר את תגובות מנוגדות החזקות ביותר.

מסקנות: לצבע הירוק השפעה חיובית טובה יותר לעומת אדום כחול ושחור

פרטי המחקר:
שני המשפטים שהוצגו לקבוצת הנשאלים היו "חודש מאי הוא החביב עלי ביותר בשנה". "אני מרגיש מלא השראה היום".
המחקר, שנערך בקרב עובדים בתשע מדינות (מבוסס על מחקר שבוצע בהשתתפות 2,000 עובדים בין הגילאים 16-55 בבריטניה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, שבדיה, דרום אפריקה ורוסיה על-ידי חברת מחקר אינטרנט בלתי-תלויה (ToLuna. התבסס על סדרת "היגדים ניטראליים" שהודפסו בגופנים במספר צבעים- ירוק, אדום, כחול ושחור לקבוצות שונות של משיבים, שהתבקשו לציין את מידת הסכמתם להיגדים אלו.
הסכמה: מבחינת יכולת יצירת היענות וליצור הסכמה עם משפט כלשהו, הממצאים מצביעים שצבע ממלא תפקיד בתהליך קבלת ההחלטות. יותר ממחצית המשיבים (53%) ששתי השאלות שלהם היו בגופן ירוק הסכימו מאד עם ההיגדים, בהשוואה ל-36% מהמשתתפים שהשאלות שלהם הודפס בשחור.
עמדות קיצוניות: בנוסף, המחקר מצא מתאם בין עמדות מוקצנות ולבין הצבע אדום, כאשר כמעט פי 3 שאלות אדומות (29%) הניבו תגובות קיצוניות ("מסכים מאד" או "מאד לא מסכים") בהשוואה לשאלות הכתובות בצבע שחור (10%).
חוסר החלטיות: בחירת "לא יודע" נמצאה קשורה לצבעים כחול ושחור, וצבעים אלו יצרו שיעור חוסר החלטיות של 47% ו-43%, בהתאמה, בהשוואה ל-28% עבור ירוק ו-19% עבור אדום.

colors-agreement

ההיגדים: "חודש מאי הוא החביב עלי ביותר בשנה". "אני מרגיש מלא השראה היום". התוצאות הן לכל אזור EMEA משולב
הגרמנים הנינוחים ביותר: בניתוח של מדינות, רמת ההסכמה הגבוהה ביותר התקבלה בגרמניה, עם 60% מהמשיבים שהסכימו או הסכימו מאד עם משפטים שהוצגו בגופן ירוק, בעוד הנתון המקביל בהולנד היה 45% בלבד.
האנגלים הכי קיצונים: המשיבים בבריטניה היו בעלי שיעור התשובות הקיצוניות הגבוה ביותר (עם 35% שהסכימו מאד או לא הסכימו מאד עם המשפטים), בהשוואה ל-24% בלבד באיטליה.
הבדלים בין המינים: הסקר חשף גם כי פי שניים יותר גברים השיבו לסקר בקיצוניות (24%) בהשוואה ל-11% בין הנשים. אדום התברר כצבע הגורם לשונות הגדולה ביותר בתשובות. צבע זה עורר בשני המינים תגובות חזקות (34% מהגברים ו-24% מהנשים) בהשוואה להבדל נשים-גברים של 16% ו-3%, בהתאמה כאשר השאלון הודפס בדיו שחורה.

המעצב ברוך נאה מציין כי השימוש שנעשה היום בצבע הוא עדיין בגדר אומנות, יותר מאשר מדע מדויק אך לצבע תפקיד משמעותי בקביעת מידת ההסכמה, רמת המעורבות, יכולת יצירת היענות ואפילו משפיע על תהליך קבלת ההחלטות. ההשלכות בהקשר העסקי מעניינות מאד. הצבע חשוב במיוחד לחברות שמנסות לעורר תגובה מסוימת אצל קהל היעד או אפילו רק לבלוט בהשוואה למתחרים", הוסיף נאה.
עוד הוסיף נאה כי הסקר מאשר את האינטואיציה שלנו, ששימוש נבון בצבע יכול לשדרג מותג לרמת אפקטיביות גבוהה בהרבה ולחזק באופן דרמטי את השפעתו מבחינת ערך נתפס, מידת והתגובות שלהם לצבעים יכולות להיות שונות מאד וקשות מאד לניתוח או לחיזוי.

בלוג-סרצ': מנוע חיפוש חדש לבלוגוספירה הישראלית

נתחיל בלינק, ונמשיך בסיפור וההסברים:
www.BlogSearch.co.il

לאחי שוקי יש יכולת מרשימה לחשוב על רעיונות משונים שמשום מה עובדים. מי היה חושב שבלוג על חומוס יקבל קרוב לחצי מליון מבקרים עם למעלה ממליון כניסות? לא אני, כששוקי שאל אותי אם אבנה לו בלוג על חומוס חשבתי שהוא מתלוצץ, הוא היה רציני.

וכך, לפני כמה זמן, פנה אלי שוקי עם עוד רעיון מוזר "מנוע חיפוש לבלוגים". בהתחלה פיקפקתי, חשבתי שכבר יש כאלה ומה כבר יש לחדש. ואז שוקי איתגר אותי ואמר "לך תחפש לי בבלוגוספירה הישראלית". ניסיתי, והבנתי את כוונתו. עד להיום לא היה אפשר לחפש בבלוגוספירה הישראלית. כלומר, אפשר, אבל רק אם אתם מוכנים להכניס לתוצאות את כל האתרים האחרים שדוברים עברית ברשת.

"אם תבנה אותו, הם יבואו"

הבעיה של מנועי חיפוש כמו טכנורטי או אפילו גוגלהוא שהם אינם יודעים איזה אתרים (בעברית) הם בלוגים ואיזה לא. אבל מי כן יכול לדעת? הבלוגרים עצמם כמובן. האתר שבנינו מאפשר לכל בלוגר (או קורא נאמן שלו) להוסיף את הבלוג שלו לחיפוש. וכך, במקום שניאלץ ללכת ולחפש את כל הבלוגרים ברשת, כל שעלינו לעשות הוא שאותם בלוגרים ימצאו אותנו ויוסיפו את עצמם למאגר. ומרגע שזה יקרה, כולנו נוכל לראות את הדפים שלהם בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש של בלוג סרצ'.

וטריק אחרון, אנחנו מציעים קוד שמאפשר להטמיע את מנוע החיפוש באתרים אחרים, למקרה שתרצו.

אז אם אתם בלוגרים, תבדקו אם אתם מופיעים בתוצאות החיפוש:

ואם הבלוג שלכם אינו מופיע במאגר התוצאות, נשמח שתוסיפו את בלוגכם למאגר מכאן. וכך כולנו נוכל למצוא אתכם.

חיפוש נעים,
טל

לשאלת הקהל: הבלוג כולל גם בלוגרים ישראלים שכותבים באנגלית. למה? כי המנכ"ל החליט…

כמה קליפי יוטיוב בשביל החיוך (וויליאם שאטנר מקריא שרה פיילין, הפתיח של הסימפסונים ושירים אחרים בקול אנושי)

טוב, החוק הביומטרי שהולך לעבור עושה לי עצוב בלב. אבל במקביל לזה מצטברים אצלי במלאי רשימה של סרטונים ממש חמודים, אז רציתי לשתף איתכם כמה מהם.

1) וויליאם שאטנר מקריא קטע מנאום הפרידה של שרה פיילין
להמשיך לקרוא כמה קליפי יוטיוב בשביל החיוך (וויליאם שאטנר מקריא שרה פיילין, הפתיח של הסימפסונים ושירים אחרים בקול אנושי)