"האם יש לחשוש מכך שקוד פתוח ישמש טרוריסטים ?"

השאלה הזו עלתה ברשומה הזאת (מתוך בלוג הזנב הארוך).

כריס אנדרסון (הסופר של הספר "הזנב הארוך"), משתעשע בבנייה של מטוסים קטנים (מטוסים זעירים ללא טייס = מזל"ט = מזל טוב) והטכנולוגיה שמתלווה אליהם.  כאשר את הקוד הרלוונטי, הוא מפיץ כקוד פתוח. ותומך בו בקבוצת דיון מתאימה.

אחד המיתוסים שכריס נאלץ להתמודד איתם, הוא החשש שפירסום עבודתו יסייע לטרוריסטים להכין מזל"טים, ולהשתמש בהם כנגד ארה"ב או מדינות "טובות" אחרות.

השאלה כירסמה בליבו אף יותר, כאשר אמיר, בחור איראני בן 17, פירסם בקבוצת הדיון של כריס תמונה של מזלט שהוא בנה – צבוע בצבעים של דגל איראן.

אני מפנה לדיון הזה (למי שמתעניין בנושא), כי הפוסט הנ"ל גרר אחריו שלל תגובות (כולל זו של אמיר), שהתייחסו לסוגיה (שיכולים בטח לעניין את חלקכם).

מה שהכי עניין אותי מכל הסיפור, היה הדוגמא המהממת לאיך האינטרנט מאפשר לקרב לבבות בין אנשים השוכנים בשתי מדינות שעויינות האחת לשניה. איני אומר שקוד פתוח הוא פתרון לבעיות העולם, אבל רשומות כאלו עוזרות לי להאמין שאולי קוד פתוח (והקהילה שצומחת סביבו !), היא ההזדמנות ליותר פלורליזם ואחווה בעולם. (אגב, הרצון להדגים את הדומה בין אנשים – הוא שהצית את הפרוייקט המקסים "אנחנו מרגישים בסדר" עליו סיפרתי כאן)
(אגב, אם נתקלתם בעוד דוגמאות לתופעות חברתיות מעניינות שצומחות דרך קוד פתוח, אשמח אם תספרו לי על זה בתגובות)

השאר תגובה