גרף דינאמי של כמה טילים ספגה ישראל בעשור האחרון (ו-12 קישורים מומלצים למי שמחפש מידע סטטיסטי על ישראל)

מעניין אתכם לשלוח לחברים שלכם כמה טילים ירו על ישראל בשנים האחרונות?
אתם יכולים להשתמש בגירסה הפשוטה הזו של הגרף: (גרף של מספר הטילים שירו עלינו בעשור האחרון, בשילוב עם מספר הפלסטינים שכוחות צה"ל הרגו)

הגרף מופץ ברשיון CC-BY-SA חופשי, ואתם מוזמנים לעשות בו שימוש כרצונכם בבלוג שלכם או איפה שתרצו (תחת מתן קרדיט/לינק).

ולפני שנעבור לקישורים המומלצים לסטטיסטיקה על ישראל, הנה הגירסה הדינאמית (אינראקטיבית) של הגרף:

גרף אינטראקטיבי של טילים שנורו על ישראל (הקו הכחול) ופלסטינים שנהרגו בידי צה"ל (הקו האדום)

המתינו שניה עד אשר הגרף האינטראקטיבי ייטען .
העבירו את העכבר מעל לנקודות כדי לראות את המספרים המדוייקים. אתם יכולים לשנות את טווח התאריכים בעזרת ה zoom שנמצא מצד שמאל למעלה, או על ידי הזזת ה slider שמתחתית הגרף:

[cf]googleVis_1[/cf]

 

הסברתי עוד על מה שהוביל אותי באמת לליצור את הגרף הזה בפוסט בבלוג שלי על סטטיסטיקה, אתם יכולים לקרוא זאת שם (ואם יש לכם הערות, אפשר להגיב פה או שם, מה שמתחשק לכם). ועכשיו, כפי שהבטחתי:

12 קישורים מומלצים למי שמחפש מידע סטטיסטי על ישראל:

  1. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.(cbs.gov.il)  אתר אשר מפרסם אינספור דוחות, פירסומים וסדרות נתונים (קבצי PDF ואקסל) על מה שקורה בישראל.
  2. "סדרות נתוני זמן עבור מדינת ישראל" (StatIL.org) – הוא אתר שמכיל כ- 25,000 סדרות נתונים לאורך זמן עם מידע על ישראל (אשר מבוססים על המידע של הלמ"ס). האתר מורכב מנושאים-> תתי נושאים -> וסדרות נתונים, שכל אחת כוללת גרפים אינטראקטיביים כמו זה שמופיע כאן בפוסט, יחד עם קבצי נתונים ותיאורים בסיסיים של סדרות הנתונים. האתר הוקם בזכותו של הקישור הבא:
  3. אתר מאגרי המידע הממשלתיים. אתר Data.gov.il הוקם על ידי מערך ממשל זמין כחלק ממדיניות ממשל פתוח, המבוססת על קידום השקיפות והצגת מידע ממשלתי אמין ומוסמך לשימוש הציבור (דהיינו, בקבצי נתונים שקל להוריד ולהכניס לתוך תוכנות מתאימות). האתר מעניק למשתמשיו יד חופשית (כלומר, רישיון שימוש חופשי!) לפיתוח יישומים ומערכות שמתבססות על המידע המפורסם. (בניגוד, לדוגמא, לאתר הלמ"ס)
    האתר הוא יוזמה (נהדרת) של השר מיכאל איתן מהליכוד. אילו הייתי מתפקד לליכוד בזמן, הוא היה הראשון שהייתי מצביע לו בפריימריז.
    בנושא הזה, אני גם אציין שאני תומך נלהב של יהונתן קלינגר ודובי קננגיסר בפריימריז של העבודה, כמייצגים של קולות צעירים בנושא של זכויות יוצרים אינטרנטיות שהם יותר שפויות ובריאות לכלכלה ולתרבות של מדינת ישראל. (וגם אוסיף מילה חמה על אמנון דפני שרץ בפריימריז של התנועה הירוקה)
    ואם אנחנו כבר מדברים על בחירות:
  4. אתר הכנסת – מציג סטטיסטיקות מעולות של. הממ… בעצם, בואו נעבור לקישור הבא:
  5. כנסת פתוחה – האתר מאפשר לכל אזרח להשתתף באורח פעיל יותר בפעילות הכנסת. אנו סורקים את אתר הכנסת ומקורות מידע רשמיים ובאמצעות אלגוריתמים חישוביים וצוות עורכים מסור, מסדרים ומארגנים את המידע לנוחות המשתמש. כנסת פתוחה מפותח על ידי עמותת הסדנא לידע ציבורי שעושה מלאכת קודש של ממש.
  6. STS – מאגר נתונים על האינטרנט בישראל (data.isoc.org.il) – המאגר מכיל נתונים ראשוניים והפניות למקורות ברחבי הרשת. הנתונים עוסקים במגוון תחומים, בינהם כלכלה, עסקים ומסחר; הפער הדיגיטאלי;  שימוש פרטי באינטרנט; מערכות, תוכנות ואתרים; תשתית האינטרנט בישראל; ממשל מקוון, ועוד (לרשימת הקטגוריות המלאה). מאגר מוצלח, שעושה מלאכת קודש של לרכז מקורות מידע שונים.
  7. חברת נתיבי איילון – בקישור המצורף תוכלו לראות את הדוחות הסטטיסטיים שלהם של נפחי התחבורה (בשעות שונות של היום)
  8. זהו.
  9. מה לא.
  10. עוד?
  11. רגע, אמרתי 5 לא?
  12. כמה אמרתם שהבטחתי לתת? 12? אז יש לי הצעה חלופית. אני נתתי לכם 6, עכשיו תורכם בתגובות. איזה אתרים נחמדים אתם מכירים עם נתונים סטטיסטיים על ישראל? התגובות מחכות לכם…

7 תגובות בנושא “גרף דינאמי של כמה טילים ספגה ישראל בעשור האחרון (ו-12 קישורים מומלצים למי שמחפש מידע סטטיסטי על ישראל)”

  1. בהקשר לכך שהפיקים חופפים, אני מניח שאם היו נתונים ברמת היום ואפילו השעה, אפשר היה להסיק מהם עוד משהו על הכיווניות של סיבה ותוצאה. פעולה ותגובה בזירות האלה קורות בטווחי זמן קצרים הרבה יותר מחודש ולפעמים קצרים מיממה.

    נתונים נוספים שיכול היה להיות מעניין להצליב:זמני הקיום של ישיבות ממשלה בנושאים רלוונטיים (אפשר לקודד ישיבה כ"בטחוניסטית" לעומת "ניטראלית" או משהו דומה)
    מיקומם בעולם של ראש הממשלה, שר הביטחון
    מצב הכנסת (בפעילות, בפגרה, מספר חברים במליאה, או מדד פעילות אחר)
    מדד מצב רוח לאומי (אולי משתקף במצב הבורסה? אולי שיקלול כותרות בעיתונים?)
    מצב כלכלי בארץ / ברצועה

    ברור שרוב הדברים דורשים איסוף ועיבוד נתונים הרבה הרבה מחוץ לספקטרום הזמין. אני רק מעלה רעיונות.

  2. הנתון החיוני שחסר זה מספר הישראלים שנהרגו מרקטות שהוטלו על ישראל
    נתון אחר שאולי חיוני אך קשה למספר אותו זה הנזק ברכוש משני הצדדים עקב ההפצצות ההדדיות.
    הנתון על הרוגים ישראלים חסר מאוד ומרמז למגמתיות באופן הצגת הנתונים כן רואים אך ורק הרוגיםפ פלסטינים.
    תודה

    1. היי גררדו,
      זה לא עניין של מגמתיות, זה פשוט ש:
      1) אין לי את הנתונים, ולא התאמצתי למצוא אותם. אם יש לך אותם, אשמח לצרף. אבל הסיבה שלא חיפשתי היא כי,
      2) ציפיתי שהמספר יהיה כל כך קטן, שלא יהיה הרבה מה להשוות אותו (רוב הזמן הוא יהיה 0). או במילים אחרות – מספר ההרוגים אצלנו הוא נתון לא אינפורמטיבי על המידה שבה הם "מציקים" לנו (כי רוב הזמן זה נתון של 0). בעוד שטילים, הוא מדד די טוב לעד כמה הם "מציקים" לנו.
      ואגב, הפרשנות שלי למספר המתים הנמוך אצלנו זה שאנחנו פה הצד שיותר משקיע בלהימנע מהרוגים אצלו, לא בהכרח שאנו הצד היותר "רע"…

      טל

  3. מעניין מאוד!
    הייתי מצפה שהשיאים של הטילים יקדימו במעט את השיאים של ההרוגים ובגרף נראה שהשיאים הם סימולטניים ולעתים ההרוגים אף מקדימים את הטילים.
    מוזר לא?

    1. היי יונתן,
      מניתוחים יותר מתוחכמים מאלו שאני עשיתי כאן, סטטיסטיקאים אחרים טענו שלא קיים קשר כזה. הטילים שלהם והמתים שלנו ושלהם, לא מסבירים טוב האחד את השני.
      או בקיצור – המציאות פה מאד מורכבת, ואין תופעה פשוטה שעומדת מאחוריה.

השאר תגובה