פצעים לבנים (אפטות) – המדריך שלי לטיפולים שעובדים

ניסיוני עם טיפולים ותרופות לטיפולים באפטות (פצעים לבנים) בפה. (המאמר זכה לתגובות מעניינות על טיפולים נוספים שלא הכרתי)

הפוסט הזה מיועד למי שאי פעם סבל מפצעים לבנים (כיבים) בפה, אלו המכונים אפטות (או אפתות).

ההיכרות שלי עם פצעי האפטות התחילה עוד מאז שהייתי ילד קטן כאשר רק בשנתיים האחרונות מצאתי פתרונות אפקטיביים להתמודד איתן.
עידכון: אתם מוזמנים לעיין בתגובות לפוסט, שכוללות הרבה התנסויות של אנשים, לטוב ולרע. ולזכור – העצות פה אינן של רופאים והכל על אחריותכם 🙂

רקע קצר (למי שלא יודע מהם פצעים לבנים) – מדובר בפצעים בעלי חיפוי לבן אשר לרוב מופיעים בחלק הפנימי של השפתיים (לפעמים גם באיזור הלשון). משך ההחלמה "הטבעי" של הפצעים הללו נע בין 4 ל- 10 ימים. עד להחלמה, הפצעים יוצרים את הכאב שמקבלים כאשר נושכים את השפה, אך באופן שנמשך במשך שעות וימים, הכאב תלוי בגודלן ובמידת הגירוי של האפטה. כאבי האפתות לא מאפשרים לאכול באופן נורמאלי בשל הכאב המלווה כל לעיסה (בעיקר של מזון חריף או כזה שיש בו פירורים) ובהתאם למיקום גם מקשות על דיבור. בנוסף, האפטות מקשות על שינה סדירה בשל הכאב שמקשה על ההירדמות ושאף מסוגל בקלות להעיר במהלך הלילה. לעיתים האפטות גם מלוות בהתנפחות של בלוטות לימפה, מה שמוסיף לכאב וגם יכול ליצור רושם מוטעה של כאבי שיניים.

616px-aphthe_unterlippe

(קרדיט לתמונה: וויקיפדיה)

מה קצת עוזר (אבל ממש לא ברור עד כמה) –

  • תה חמים – הנוזל החמים שורף מעט ואז מאלחש את איזור הפצע, מה שמרגיע את הכאב המתמיד.
  • גירגור מי מלח – לפעמים זה מאלחש מעט את הכאב, ישנו גם חשד שהגירגור מאיץ את תהליך ההחלמה בכך שהוא מחטא את הפה.
  • ויטמין C – ישנה טענה שלקיחה של כמויות גדולות של וויטמין C מסייעות לתהליך החלמה מהיר יותר של הפצע. מעולם לא הצלחתי לשלול את הטענה הזו. אם ברצונכם לקחת ויטמין C, דעו שעדיף לקחת עד 500 מיליגרם אחת לכמה שעות (היות ומינונים גבוהים יותר פשוט לא מספיקים להיספג במחזור הדם).
  • צמחי מרפא – אני לא רוצה לטעון שהם לא עוזרים, מאד מאד ייתכן שכן. הניסיון שלי עם טיפות שטיפת פה (ספציפיות) שקיבלתי מהרבליסטית, לא סייעו (לי) באופן דרמטי (מלבד זה שהאלכוהול עזר באילחוש).
  • אפטהX (תרופה) – מדובר בשטיפת פה שמרגיעה את איזור הכאב באופן מידי. החיסרון – לאחר שיורקים את הנוזל, הכאב חוזר די במהרה. ייתכן שבשביל ילדים מדובר בפתרון מקל מוצלח (הטעם גם לא נורא).
  • אפטגון/Aphtagone (תרופה) – ג'ל שאמור ליצור חיפוי על הפצע, להקל על הכאב ולמנוע פציעה נוספת. בפועל, החיפוי יורד תוך פחות מ- 10 דקות (כך שלצערי מצאתי שהתרופה הזו היא חסרת ערך).
  • KANK+A (תרופה) – מדובר בתמיסה שמניחים על הפצע שמאלחש מעט את הכאב ויוצר חיפוי. מדובר בטיפול מאד וותיק, אך (לטעמי) גם לא מוצלח. האילחוש נשאר מעט מאד זמן (בין 10 דקות ל- 30 דקות, מניסיוני האישי בלבד). החיפוי דביק ומקשה לאכול או להשתמש בפה באופן כללי (בניגוד לתרופה כמו אורלמדיק). החיפוי לא יעיל, ואם כל מה שאתם רוצים זה הקלה בכאב, עדיף כבר להשתמש במאלחש מקומי כמו דנטין (שמתואר מטה).

מה "אולי" עוזר (אבל אולי גם ממש לא)

  • אלכוהול על גבי הפצע (שופכים על צמר גפן ואז מניחים על הפצע) – ברגעים הראשונים מדובר בכאב רב מאד. הכאב דומה כאילו מישהו הכניס סתירה עוצמתית בחלק זה של הפנים, ויכול להיות מלווה בהזלת ריר, דמעות ורעידות. אך לאחר (בערך) 2 דקות הכאב נרגע, ואנו זוכים לבין עשר דקות (לעד שעה לפעמים) שבהם הפצע לא כואב.  אפשר להגיע לאפקט דומה עם אבקת סודה לשתיה או עם מלח (לא מי-מלח). אבל עד כה נראה לי שאלכוהול (כמו ברנדי או דומיו) עדיף.
  • חומר מאלחש/מרדים – אפשר לקנות אותם בבית מרקחת – ולפעמים זה פתרון מאד סביר לכאבים.
  • יש עדויות לעוד טיפול שעוזרים כמו: טחינה גולמית על איזור הפצע (באופן שדומה לשום) (אבל בשימוש בו, יש להיזהר שלא ללכת לישון איתו – ומתישהו לקום עם עששת), סוכריות אבץ (למציצה), גירגור מים עם תמצית פרופוליס (לאלטמן יש ספריי פרופוליס). ואם יש לכם עוד המלצות – אתם מוזמנים להוסיף אותם בתגובות.
  • קרח על מיקום הפצע עוזר באילחוש קצר טווח.
  • חלב עיזים (מהסופר!) – ניתן להשתמש בחלב עיזים שרוכשים בסופר. יש לגרגר אותו מספר פעמים (אפשר לבלוע או לירוק).
    עד כה לא מצאתי מחקר מדעי שמראה את מידת ההשפעה של השיטה, אבל מחקר ראשוני (לינק לדיווח ב ngr) שבוצע על ידי פרופסור משה רובין (בשיתוף בית החולים בלינסון, משרד הבריאות ואוניברסיטת תל אביב), הראה שאנזים המצוי בחלב העיזים (אנזים אשר לא נהרס לאחר תהליך הפיסטור שעובר חלב בסופר), מסייע בהרס ווירוס נפוץ אשר גורם לאפתות בפה.
    החדשות הטובות הן שלא צריך לסוע לאיזה קיבוץ בשביל לשתות את חלב העיזים ישירות מעטין העז. אני מקווה מאד שיבוא יום שאיזשהו חוקר יסכים להשלים את המחקר ולפרסם את הממצאים בג'ורנל מדעי. בינתיים, כל פעם שאני נתקל בחשש לאפטות, אני רוכש חלב עיזים (ב- AM:PM אפשר להשיג אותם בכ- 17 שקל לקופסה).  את החלב אני מגרגר בפה ושותה.  באופן סובייקטיבי לחלוטין, אני מרגיש שזה עוזר לי לראות זמן החלמה מהיר יותר מפצעים לבנים (פצעים שמתחילים קטנים הרבה פעמים נעצרים ולא גדלים), ולכן אני משתמש בזה. אבל הייתי מרגיש הרבה יותר טוב אם מישהו היה מבצע מחקר שיטתי שיבדוק את מידת ההשפעה המדוייקת של הטיפול.
מה עוזר מאד – 
  • ג'נג'יג'ל – מדובר בג'ל כחול אשר מורחים על איזור הפצע (לאחר שראשית מנקים את האיזור מרוק). מרגע מריחת המוצר מתקבלת הקלה מיידית בכאב. ומחקרים הראו ששימוש במוצר מקצר את משך ההחלמה מהפצע (בניגוד לחומרים מאלחשים בלבד). הג'נג'יג'ל מכיל חומצה היאלורונית שתפקידה להגן על החניכיים ולשמור על בריאותן. חומצה היאלורונית מצויה בריכוז גבוה בחניכיים באופן טבעי, אולם ריכוזה יורד כאשר יש פצעים בחניכיים ובמצבי דלקת. מחקר קליני משנת 2007 בדק ומצא ששימוש חיצוני בחומצה היאלורונית, באמצעות תכשירי ג'נג'יג'ל, מציע טיפול בטוח ואפקטיבי עבור פצעים לבנים (יש עוד מחקר מעודד כאן). הטיפול מקצר את זמן ההחלמה מפצעי פה, מאיץ חידוש רקמות, ומקל על הכאבים.  התרופה יצאה לשוק בישראל באיזור שנת 2008.  שתי החסרונות של התרופה הן המחיר (כ- 80 שקל עבור שפורפרת לא גדולה במיוחד) בשילוב עם העובדה שיש צורך בשימוש חוזר של התרופה עד ריפוי.
    עידכון: בינתיים התחילו גם לשווק ג'נג'יג'ל בתור נוזל לגירגור. השימוש במוצר הזה עדיף (לדעתי) בהרבה על השימוש בג'ל, בעיקר במקרה של פצעים על איזורים קשים לגישה כמו הלשון או אחורי הפה.
  • ויטמין B12 – מוריד את תדירות האפטות במקרים מסויימים. במאמר אקדמי משנת 2009 בוצע ניסוי קליני (עם סמיות כפולה ופלסבו) שבו בדקו את ההשפעה של לקיחת B12 על תדירות, כמות ועוצמת הכאב של אפטות. לפי פרוטוקול הניסוי היה צריך לקחת גלולה אחת של B12 (מתחת ללשון), לפני השינה, במינון של 1000 mcg. בניסוי, הנבדקים לקחו את התרופה יום יום במשך חצי שנה. כל מדדי הסבל מהאפטות (תדירות, כמות, עוצמת כאב), הופחתו משמעותית לאחר 5-6 חודשים (וזאת ללא תלות ברמת ה- B12 בדם ההתחלתית של הנבדקים).  לאחר שישה חודשים, בקבוצת הטיפול היו 74.1% מהנבדקים שהגיעו למצב שבו לא הייתה להם אף פריצה של אפטות. לעומתם, בקבוצת הטיפול, רק 32% הגיעו לאותו המצב.
    לסיכום: זה נראה כמו תוצאה שהייתי רוצה לראות מחקרים נוספים שמשחזרים אותה. אבל עבור אנשים שסובלים מאפטות שחוזרות על עצמן הרבה, נראה שלקיחה סדירה של B12 עשויה בהחלט לסייע.
  • אורלמדיק / OralMedic (תרופה) – התרופה הזאת יצאה לשוק לפני רק פחות משנתיים (מסיבה זו, רוב נותני העצות שתתקלו בהן, מלבד רוקחים בבית מרקחת, לא ידעו להמליץ לכם עליה). אך התרופה הזו היא הדבר האמיתי. מדובר בשתי מקלות צמר גפן שהמקל שלהן עשוי ממבחנה שממולאת בחומר התרופה. כדי להשתמש בתרופה, יש לשבור את החלק העליון של המקל, כך שנוזל התרופה הסגלגל יזלוג לחלק התחתון של הצמר גפן. כעת, את הצמר גפן הספוג בתרופה יש להניח על איזור הפצע וליד איזור הפצע (זאת לאחר שמייבשים אותו מעט מהרוק שסביבו). תחושת הצריבה של התרופה היא חזקה יותר מזו של הנחת מלח ישירות על הפצע. מדובר בכאב חריף מאד שנמשך גם הוא כ- 2 דקות. בזמן מריחת התרופה, יש להיזהר שלא למרוח אותה על איזורים נוספים בפה ולנסות שהרוק שנוטף לא יגע באיזור הפצע עם התרופה. לאחר מספר דקות, התרופה יוצרת חיפוי חזק מאין כמוהו סביב הפצע. בטעות יצא לי פעם להניח חלק מהתרופה על איזור בריא בחלל הפה, ניסיתי להסיר את החיפוי שנוצר שם (על ידי גירוד האיזור עם הלשון או האצבע), ולא הצלחתי להסיר את החיפוי. התרופה הזאת (אורלמדיק), מצליחה לשמור על הפצע ללא כאבים ויחסית מוגן מפציעות, במשך למעלה מיממה. לרוב, מדובר במספיק זמן כדי שהפצע יספיק להחלים במידה כזו שלאחר מכן הוא כבר ייעלם.
    החיסרון הגדול של אורלמדיק (מלבד הכאב במגע הראשוני, עד ליצירת החיפוי) הוא מחירה – נכון לכיום, כל חבילת אורלמדיק מכילה 2 מקלות תרופה ומחירה 50 60 ש"ח. בכל מקל אפשר להשתמש רק מרגע הפתיחה (ואז אפשר להניח את התרופה שבו על כל הפצעים שיש בפה באותו הרגע, אך לא ניתן לשמור את שארית התרופה שבמקל ליום אחר), כך שמדובר ב- 30 שקלים בשביל (פחות או יותר) ריפוי הפצע (למרות שהשתמשתי בהצלחה במקלון יחיד עבור מספר פצעים לבנים שהיו לי בפה).
    מצד אחד, מדובר במחיר יקר (יחסית) בשביל פצע. מצד שני, אילו הייתי מציע לכם 30 שקלים בשביל שתעברו שבוע של כאבים בפה, הייתם מוותרים – כך שמדובר במחיר שכשאין ברירה משלמים אותו. (התיסכול הוא כמובן בתקופות בהן יש חזרה נישנית של עוד ועוד פצעים, ואז החשש הוא שמחיר התרופה יתחיל להיות מורגש)
    על האורלקמדיק אפשר לקרוא עוד באתר האנגלי (לינק), ולקנות בבתי בבתי מרקחת.
  • שום – מעיכת שום כך שיצא ממנו המיץ, והנחת השום עם המיץ על גבי איזור הפצע. הטענה ששמעתי מידידה יקרה (בשם ליאורה) גורסת שהטיפול מאיץ את החלמת הפצע באופן דרמטי, ואף מצאתי סימוכין לכך בעדויות אישיות באינטרנט. מניסיוני, אני לא יודע להפריד האם האצת ההחלמה שחוויתי לאחרונה בריפוי פצעים לבנים נובעת משימוש בשום או במלח (ישירות על הפצע) – היות ויישמתי את שניהם, ואיני יודע מי מהם ביצע את העבודה. עדיין לא ברור לחלוטין עד כמה השיטה הזו יעילה, אבל מחקר מדעי שבוצע ב- 2010 על עכברושים, הדגים ששימוש בשום (וכנראה שספציפית בזכות החומר הפעיל המכונה Allicin), מביא לשיפור מובהק סטטיסטית בהחלמת פצעי פה (אשר נגרמו על ידי העכברושים). לסקרנים, הנה קישור למאמר.

hands_bud_3oralmedic_pack

שימוש בחומרים מאלחשים

בנוסף לטיפולים המיועדים לאפטות, אפשר להוסיף הקלה בתקופת הסבל באמצעות חומרי מאלחזים. לאחרונה התחלתי להשתמש בדנטין. מדובר בתמיסה (כ- 30 שקל) שאפשר לטפטף על מקלון צמר-גפן ואז להניח בעדינות על הפצע. תוך כדי המגע של החומר על הפצע, הכאב של הפצע מוחלש עד כדי נעלם. אפשר להשתמש בזה גם לפני שמניחים אורלמדיק על הפצע כדי להחליש את עוצמת הכאב של האורלמדיק. תקחו בחשבון שזה לא יעלים את הכאב של האורלמדיק, אבל זה יחליש את ה"מכה הראשונה" של התרופה, ובכך ישפר את החוויה ויאפשר להניח את האורלמדיק באופן יסודי.

אסטרטגיית טיפול

הדרך שבה אני מתמודד עם הפצעים בימינו היא כך:

  1. כאשר אני בחשד של התחלה של פצע, אני קונה חלב עיזים מהסופר-מרקט, מגרגר ויורק או בולע. לפעמים אני קונה את החלב גם כשאין פצעים, אם מדובר בתקופה של לחץ או מיעוט שעות שינה.  מאז שהתחלתי בהרגל הזה, אני חושד שהייתה ירידה משמעותית בהתקפי האפטות שלי (אך כאמור, הטענה הזו שלי איננה מגובה מחקרית!). אחד הקשיים שלי עם החלב הוא ששתייתו מעודדת אצלי ליחה, ולכן אני לא מתלהב מזה.
  2. אם הגעתי למצב של פצע, והפצע באיזור "נוח" (כמו השפה התחתונה), אני משתמש בג'נג'יג'ל כמה ימים מתוך תקווה שזה יסגור את הסיפור.
  3. אם הפצע הולך וגדל, או במקרים שבטעות נשכתי את הפצע (ואז הוא נפצע ולרוב גדל בצורה דרמטית), אז אני בוחר לשלם (בכסף, ובכאב הראשוני בשימוש) ולהשתמש באורלמדיק. ההמלצות הרפואיות הן לא להשתמש בתרופה יותר מפעם אחת לפצע. אני מודה שהפרתי את הכלל הזה כמה פעמים כאשר הפצע הקשה עלי לתפקד. אך לפי ההנחיות זה לא מומלץ.
    כמו כן, לאחרונה התחלתי להשתמש בדנטין (מאלחש אשר מפחית כאב) לפני שהשתמשתי באורל-מדיק. זה לא מעלים את הכאב הנוראי של האורלמדיק, אבל זה מחליש אותו באופן דרמטי (בעיקר את ה"מכה" הראשונה של כאב בהנחת התרופה. מי שניסה, יודע על מה אני מדבר…)
  4. אם הפצע באיזור לא נוח (כמו בפנים הלחי בפנים, או במקרים ממש גרועים – על הלשון או על העינבל), אז הייתי מתחיל מפתרונות של גירגור דברים כמו מלח או אפטהX – כדי להקל על הכאב. אני משלב את זהעם ג'נג'יג'ל אם הבעיה מחריפה, כנראה שהפתרון היחיד (שאני מכיר) זה אורל מדיק (באתר של החברה הם טוענים שאפשר להשתמש בתרופה על הלשון. הניסיון שלי מלמד שזה אכן אפשרות, אך שזה מ-א-ד כואב, ודורש הרבה תשומת לב, כדי שהתרופה תצליח לכסות את כל שטח הפצח, לפני שהרוק והתזוזה של הלשון ישתלטו). כמו כן, לאחר שימוש באורל מדיק, עדיף שלא לשתות/לאכול מאכלים חמים – כי הם יפגעו בחיפוי המגן של התרופה (כך שהיא תחזיק מעמד פחות משעתיים, במקום בין 12 ל- 24 שעות). על העינבל לא הייתי מעיז להשתמש בתרופה.

הוליסטי או נקודתי?

תומכי הרפואה ההוליסטית שביניכם בוודאי שואלים את עצמם מדוע התעלמתי בפוסט הזה מה"גורם" לאפטות, שכן לא היה עדיף לטפל באיזשהו גורם שורשי ומהותי המוביל לאפטות במקום בסמפטום עצמו?

אידיאלית – הייתי שמח לכך. מעשית – לא נתקלתי במחקר שיודע חד משמעית מהו הגורם לאפטות. ישנן אינספור סברות לגורמים (ראו הערך בוויקיפדיה), אשר כוללים כל דבר החל ממחסור בויטמין B12 וכלה במתח נפשי ומחסור בשעות שינה (מה שבמקרה שלי, אגב, אני מאמין שנכון).

ומן הראוי שכשיש אפטות, תלכו ותבדקו את שאר הגורמים האפשריים לפצעים הלבנים, כדי לבדוק אם יש בעיה "רצינית" שדורשת טיפול. אך לבינתיים, כדי שתוכלו לישון בלילה ולהנות ממהלך היום, אני מקווה שהעצות שנתתי יהיו לכם לעזר.

קשר וסיבתיות

ולסיום, אם כבר דיברנו על מהו "הגורם" לאפטות – הנה קריקטורה חביבה הממחישה את ההבדל הגדול שבין "קשר" ל- "סיבתיות"

correlation

אזהרה/הבהרה: אני לא רופא, וכל העצות שמתוארות בפוסט הזה הן על בסיס של התנסותי האישית בלבד. כל אחריות על יישום העצות ותוצאותיהן מוטל עליכם בלבד.

תפיצו לחבריכם:

הסיבה שאני כותב על הנושא בבלוג שלי הוא שאני חושד שאנשים לא יודעים. אני חושד שאנשים התייאשו מהפתרונות שהיו לפני 5 שנים (שלא היו משהו) ופשוט הפסיקו לבדוק אם יש פתרונות חדשים (ויש – כגון אורל מדיק). מסיבה זו פתחתי את קבוצת הפייסבוק: "יש לי פתרון לאפטות (פצעים לבנים) בפה – תעזרו לי להפיצו!" מתוך הרצון הטוב שעוד אנשים ידעו על הפתרון ויסבלו פחות.

חברי, זוהי הדרך הכי קלה שאני מכיר ללהפוך את העולם למקום טוב יותר.

439 תגובות בנושא “פצעים לבנים (אפטות) – המדריך שלי לטיפולים שעובדים”

  1. כבר כמה שנים שידוע אצלינו במשפחה שמטפטפים טיפות אוזניים- וזה עוזר! כן כן טיפות אוזניים! רפואה שלימה לכולם!

  2. במשך כמה שנים אורל מדיק עזר לי וכל פעם שהיה לי פצע, ישר שמתי אותו, הפצע הפסיק לכאוב והחלים מהר מאוד. הבעיה היא שבזמן האחרון כשאני לוקח אורל מדיק, הפצע לא שורף לאיזה חצי יממה, אבל לאחר מכן הוא חוזר לצרוב ולשרוף במשך שבועיים, כאילו לא שמתי אורל מדיק. למה זה ככה?

  3. המלצה חמה שלי, לאחרונה החלפתי משחת שיניים ל"פרודונטקס" (parodontax) והפצעים פשוט נעלמו!!! נשמע מוזר אבל עובדה… ניתן לרכוש ברשתות הפארם ובבתי מרקחת.

  4. אני בן 29 ואני סובל מאפטות מאז שאני זוכר את עצמי. אני חושב שניסיתי את כל הרשימה כאן למעלה ולצערי כלום לא עבד. כלום חוץ מדבר אחד! B-12. אני לוקח b-12 כבר כמעט שנה ומקצב של אפטה בשבוע במשך שנים עכשיו אולי במקרה יוצאת אפטה מרדנית אחת לחודש ומשהו. פשוט הקלה! שימו לב שאין צורך לקחת b-12 על בסיס יומי אם הרצה בדם לא נמוכה. אני לוקח יום כן יום לא. ממליץ בחום!

  5. המצלתי היא ככה:
    כשהרוע הקטן הזה צץ לך בפה חשוב להמנע מקופאין, שוקולד. חשוב לאכול קיטניות בגלל כמות B12 צחצוח שיניים בהחלט פותר את הכאב לזמן ממושך, ומצאתי ספרי טבעי שטוב לכל מיני כיבים והרפסים בפה: "S.O.S BUCAL" במצבים הכי קשים הדבר עזר וכבר ביום השני אפשר להרגיש בתוצאות.

    חשוב לזכור שלכל אחד יש את הרגישות שלו וכל אחד מגיב בצורה שונה לכל דבר אם זה אוכל ואם זה תרופה.
    יום מעולה:)

  6. אגוזים ברזילאים!
    כאחד שסבל מאפטות בתדירות גבוהה (תוכלו לחפש תגובה נוספת שלי כאן – כמעט הכל ניסיתי), מחודש מרץ אני אוכל כל יום 2 אגוזים ברזילאיים (טרי, לא קלוי) ומאז אף אפטה לא מצליחה להתפתח!
    היו 3 פעמים שהתחילה לצוץ אפטה אך היא לא התפתחה לרמה שמפריעה ונעלמה לאחר יום-יומיים.
    חשוב מאוד – לא לאכול יותר מ 2 אגוזים ביום (למרות שהחישוב מתיר יותר: בכל אגוז כ 100 מק"ג סלניום – צריכה מומלצת באופן קבוע ליום – 400 מק"ג, אחרת הכמויות עלולות להרעיל)!!
    בחודש הראשון עדיין יכולים להיות אפטות – יש להתמיד!
    לאחי האגוזים לא ממש עוזרים (התחיל רק לפני כחודש) אם זה יעזור כאן אפילו לאדם אחד – אני אשמח!

  7. אורלמדיק תרופה גרועה ולא מוצלחת מכמה וכמה סיבות !!! טל זה ממש שקוף הפרסום הזה של אורלמדיק בתוך מאמר שנראה תמים לכאורה. לסיכומו של עניין גרגרו מי מלח זה מעולה ואל תתפתו לשלם הון על מקלות מיובשים ולא מועילים ! ! !

    1. ניסים –
      אני לא מקבל גרוש מאורלמדיק. ההמלצות שרשמתי במאמר הם על בסיס נסיוני והבדיקות שביצעתי (תחת הסייגים המוצהרים שאינני רופא, והכל על אחריות הקורא).
      אני לא תמיד משתמש באורלמדיק, אבל מנסיוני זו אכן תרופה שעובדת מאד טוב. אם יש לך סיבות לבעיות עם אורלמדיק (3 סימני קריאה), אתה מוזמן לכתוב אותם ולתת לקוראים להחליט בעצמם.

      בכל מקרה, מי מלח זה סבבה, אבל חלק מהאלטרנטיבות שציינתי לדעתי עדיפות (ביניהן ג'נג'יג'ל ונוזל אילחוש).

      רק בריאות.
      טל

  8. רק ל-ליזין! עוזר במניעה ובריפוי בצורה שלא האמנתי! לאחר שנים ארוכות מאוד בהן סבלתי זה הדבר שהציל אותי.

  9. אבי מטפל באפטות ובפצעים בפה בעזרת חלב עזים כבר קרוב לארבעים שנהמנסיונו הרב לצערנו עוד לא נמצאה תרופה לחולי הזה וחלב עזים זה הדבר היחידי שעוזר ויעידו על כך עשרות ההורים שבאו עם ילדיהם. העזים מחוסנות ונתונות תחת מעקב וטרינרי. אבי נמצא במושב חמד במרכז הארץ (ליד אור יהודה/בית דגן). טיפול ראשון בכל שעה. רפאל 0526006127/ 039606492 לא בשבת

    1. כמו שכתבתי בגוף המאמר –
      יש עדויות שוליות בלבד לאפקטיביות של הטיפול הזה.
      א-ב-ל, מהעדויות שכן יש, נראה שחלב עיזים של הסופר מרקט הוא טוב באותה המידה כמו זה של המשק (היות והאנזימים שאחראיים לעזרה אינם נהרסים בתהליך האריזה).
      אז למי שסקרן, שפשוט יתחיל בחלב עיזים מהסופר.

      אם אבי רוצה להוכיח שהתוצאות שלו טובות יותר מתרופות קיימות, אדרבא, שיצור קשר עם רופא/חוקר ויבצע מחקר מדעי – שאשמח לראות את תוצאותיו!

  10. אחלה פוסט. בעקבותיו קיבלתי השראה לרוץ למגירת התרופות של בני התינוק ולנסות את התכשירים להרגעת כאבים בצמיחת שיניים. עובד בונבוניירה. טיג'ל הקל משמעותית את הכאב (שרף קצת) ונראה לי שזרז את ההחלמה.

  11. החסרון הגדול של אוראלמדיק, חוץ מהמחיר והכאב המטורף, זה שהם לא מחזיקים הרבה זמן. קניתי מקל לפני חצי שנה, עכשיו יצאו לי אפרטות והמקל הרוס, כל החומר התקשה. באסה.

  12. תודה רבה לך טל על הפוסט העוזר. אני בת 17 וסובלת מפטרייה בלשון, זה מאוד קשה ומדכא לי. הרופאה נתנה לי כל מיני משחות כמו אורקורט ודקטרין אבל מאוד קשה לי להתמיד איתן כי אי אפשר למרוח אותן על הלשון (הפצעים נמצאים ליד הגרון). חיפשתי והתייעצתי לגבי שטיפה בבית המרקחת אבל אמרו שאין. ואז שמעתי ממך על הג'נג'יג'ל.

    אני יודעת שהרבה אנשים ממליצים מאוד על הג'ל, אבל רציתי לדעת האם התנסית גם בשטיפה והאם היא אכן מומלצת ?

    בבקשה תעזרי לי, אני מאוד מבולבלת מכל העניין. תודה רבה ויום מקסים

    1. שלום רון,
      אני מצטער לשמוע על סיבלך.
      מנסיוני, השטיפת פה של ג'נג'יג'ל היא אפקטיבית ומוצלחת – בעיקר לדברים על הלשון.

      בהצלחה!
      טל

  13. גם אני סובלת, בעיקר על הלשון. תרופת סבתא שתמיד עובדת אצלי (מילדות) – מורחים ביצה רכה על הפצע. כשיש לי פצע על הלשון אני מקפידה לצחצח שיניים, לגרגר מי מלח ואז למרוח ביצה טריה עם קיסם אוזניים על הפצע ולתת לזה לתייבש (כן מסתובבים עם הלשון בחוץ כמה דקות. מגוחך אבל חשוב). עושים את זה שלוש ארבע פעמים ביום. חשוב מאוד לא לגרד או לגרות את הפצע, ההקלה תוך יום ואחרי יומיים שלושה הפצע עובר.

  14. מירי יש מישפחה חרדית שמוכרת טיפות שעשו עבודת פלא אצל ביתי הם גרים בבני ברק והטלפון שלהם 035745484

  15. בן זוגי סובל מדי פעם מאפטות בפה והרופא המליץ לו לטפטף אוטידין על הלשון. אוטידין מאלחש (בדרך כלל משתמשים בו להקלה על כאבים באוזניים). אחרי ההמלצה הזו נזכרנו שבמקרה אחר רופא ילדים המליץ לתת אוטידין בפה לתינוקת שסבלה מפצעים בפה. זו תרופה שנמכרת בלי מרשם רופא. מניסיון זה מאלחש בשניות לעד חצי שעה.

  16. בתור אחד שסובל מאפטות בתדירות גבוהה, ברגע זה אני מגדל בלשון מעל 6 אפטות ועוד 3 בחלל הפה – תענוג!
    פשוט בקושי מדבר, אוכל ותמיד כשיש לי אפטות אני במעין דיכאון והם מבקרות אצלי לעיתים תכופות לפעמים הראשונה לא מספיקה להיעלם והשניה כבר מתפתחת.
    אין ספק שאורלמדיק מספקת את המנוחה הטובה ביותר גם אם זה דרוש בכאבים עזים ברגע השימוש ובהוצאה כספית די מורגשת.
    אז כמו שרובכם ניסיתם: סודה לשתיה, מים ומלח, שלל ג'לים ומדבקות גם אני ניסיתי.
    אז בין אורלמדיק אחד למשנהו להרגעה מהירה יותר וזמינה יותר אני עושה אחד משני הדברים הבאים:
    * מגרגר ערק איילים, מה שנותן הלם לאפטות לכחצי שעה – 40 דקות. אפשר גם לא רק לגרגר…
    * סטרפסילס – כן! סטרפסילס פלוס (הכחול) לכאבי גרון מאלחש גם את האפטות מה שמרגיע את האפטות לכיותר מחצי שעה לאחר שהסטרפסילס נגמר.. ותמצצו לאט, ככה יותר זמן רגיעה 🙂

    מאחל לכולנו ימים רגועים הרבה יותר!

  17. לשטוף את הפה עם מי פה ואח"כ לטפטף שמן עץ התה על קיסם אוזניים ולהצמיד לאפטות.

    עשיתי את זה לפני השינה וקמתי במצב הרבה יותר טוב.

  18. יש משהו שניסיתי וזה עוזר. לאכול בין כוס לחצי כוס גרעיני חמניה לא קלויים כמה פעמים ביום. האפטות עוברות תוך יומיים בערך.

  19. חברים, אומר שסבלתי מזה שנים, כל חודש. יום אחד קראתי שיש אנשים הרגישים לסודיום לורט פוספט הגורם לאפטות. תרכובת זו נמצאת כמעט בכל משחת שיניים שתרימו מהמדף. סביר להניח שגם בשלכם.
    .החלטתי לנסות משחה ללא סודיום לורט סולפט (משחת "אלו דנט" היא בין אלה, וישנן יחידות.) האפטות פסקו לחלוטין. מומלץ לנסות

  20. סובלת מאפטות מאז שאני זוכרת את עצמי. יכולים לעבור חודשים ללא אף פצע או התפרצות של כמה במכה. מנסיון מה שעוזר, זו משחה במרשם רופא שנקראת אורקורט, מורחים על האפטה לפני השינה, זה אמנם לא מעלים אותה כליל אבל מקצר בהרבה את תקופת ההחלמה ואם מתחילים להשתמש כשהיא קטנה אז היא תחלוף תוך יומיים מבלי לגדול. החסרון הברור- צריך מרשם רופא (למרות שפעם אחת רוקח חבר המשפחה מכר לי למרות שלא היה לי מרשם). מאלחשים למיניהם טובים כשרוצים לאכול ללא סבל נוראי. תודה על הפוסט. אני חושבת שמן הראוי שהרפואה תתן את הדעת לתופעה הארורה הזו

  21. עוד משהו שעוזר, גם מקל על הכאב וגם מחטא ומונע התפתחות הפצע: לערבב 4 טיפות שמן עץ התה בכוס מים ולגרגר בחלל הפה. קצת מריר ולא טעים אבל עוזר.

  22. אני משתמש באורל מדיק.לאחר השימוש אני מחזיר את הקיסם לפלסטיק ושם
    בפריזר זה מחזיק לכ10 פעמים/חודשיים ושה הופך את העלות להרבה יותר כדאית.
    ממליץ בחום

  23. ויקו משחת שיניים מופלאה – הקסם האיורבדי, הפתרון לבעיות שיניים וחניכיים ./ 50 גרם

    ויקו משחת שיניים ייחודית. מחסלת מייד אפתות, דלקות חניכיים, רגישות לחום- קור ממש כבמטה קסם. שכח כל מה שידעת על משחת שיניים, פתרון מיידי לבעיות שיניים וחניכיים

    משחת שיניים מופלאה – הקסם האיורבדי!
    Vicco ידועה בסגולות הריפוי המהירות שלה וביעילות הגבוהה בטיפול והקלה במצבים של דלקות חניכיים, פצעים בפה, רגישות – חום/קור ועוד. Vicco מלבינה את השיניים, מחזקת את החניכיים ובעלת טעם עדין ונעים.

    Vicco – הכורכום בשרות בריאות השיניים והחניכיים
    עתיקה שעיקריה שילוב בין חשיבה -גוף – ונפש. ענף זה ברפואה אלטרנטיבית צובר תאוצה בשנים האחרונות גם בישראל, בעיקר בשל כושר האבחון המעניין שלו).
    אחד מהחומרים הפעילים ב- Vicco הינה תמצית כורכום הידועה בסגולות הריפוי החזקות.

    Vicco וקו משווקת בלמעלה מ- 60 ארצות.
    מידי שנה נמכרות מאות מיליוני שפופרות משחת שיניים Vicco ברחבי העולם.

    המלצות לשימוש: כמשחת שיניים , צחצוח רגיל עם התמקדות באזורים בעייתיים (מודלקים, רגישים וכולי). במקרים של פצעים, אפתות, רגישות ודלקות מומלץ למרוח שכבה עבה של Vicco ולהשאיר (לא לשטוף), רצוי לעשות פעולה זאת לפני השינה.
    להרפס סימפלקס – מומלץ למרוח בעדינות על האזור הנגוע.

    בקישור יש קטע מתכנית טלוויזיה על משחת השיניים

    http://www.izun4u.co.il/79961/Vicco-%D7%9E%D7%A9%D7%97%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%A4%D7%9C%D7%90%D7%94—%D7%94%D7%A7%D7%A1%D7%9D-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%93%D7%99–%D7%94%D7%A4%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%9B%D7%99%D7%99%D7%9D

    צחצוח על בסיס קבוע עם השמחה מונע הופעת אפתות מניסיון אישי!!!!
    ממומלץ ביותר!!!!!

  24. פעמ השתמשתי באורלמדיק וזה עזר לי מיד מאז תמיד יש לי אותו בבית לפחות .3 קופסאות חח אני רציני!

  25. ********הגורם לאפטות *********
    לפחות אצלי – מוצרי חלב פרה!
    חד משמעית! לפני יותר מארבע שנים הפסקתי לצרוך כל דבר שיש בו משהו שקשור לחלב, גבינות, שוקולד וכל מוצר שמוגדר "חלבי" , מאז נעלמו לי האפטות לחלוטין.
    היו כמה פעמים במהלך ארבעת השנים האחרונות שכן התפתתי ואכלתי, פעם גבינה, פעם כיף כף, פעם עוגה חלבית ותמיד לאחר מכן הן הופיעו לאחר יום או יומיים.
    המסקנה האישית שלי – להפסיק לצרוך מוצרי חלב.
    טל, הייתי שמחה אם היית בודק את העניין על עצמך ומדווח לכולם.
    תודה לך על המאמר המקיף והמעניין.
    בהצלחה לכולם בהתמודדות התופעה המעצבנת הזאת!

  26. תודה טל!,
    כמו יתר הנוכחים פה, גם אני סובל מדי פעם מאפתות. בימים בהם האפתה בשיא העצמה, אי אפשר כמעט לעבוד.
    אני משתמש באורל מדיק, אבל לפעמים היא לא עובדת.
    חוץ מזה, משהו שעוזר לי באופן קבוע זה לשמור על הגיינת פה מושלמת, בפרט לצחצח שיניים פעמיים ביום, ולהעביר חוט פעמיים ביום. זה ממש לא מונע אותן לחלוטין, אבל מצמצם את הכמות והמשך.

  27. מי פה בשם "תרודנט"
    בקבוק בצבע חום עם תגית ירוקה או משהו כזה.
    הציל אותי לא אחת…

    שימו לב – עלול למעוות את חוש הטעם ביומיים הראשונים של השימוש, מעבר לכך למי שמכיר את הכאב הזה זה מחיר נמוך מאוד לשלם – יומיים של גרגורים פעמיים ביום – ואין זכר לכאבים.

    בהצלחה

  28. שלום! פוסט מעולה.
    בתור אחד שסובל הרבה מאפטות, מה שהכי עוזר זה אוראל מדיק. נקודה. בשנייה שתיים הראשונות זה באמת כואב, כדאי שאתה תחזיק את החניכיים חזק ומישהו אחר ישים את המקלון על הפצע כמה שניות.
    מה שעוד עוזר ולא ראיתי שמוזכר פה או בתגובות זה מי פה שנקראים "תרודנט" אחרי שהאפטה גדולה זה לא כל כך עוזר אך שהאפטה קטנה ובתחילתה כדאי לשטוף עם זה בוקר וערב וזה מונע את ההפתחות שלה.

  29. בתור סובלת כרונית (אבל ממש… מאז שאני זוכרת את עצמי) עם אפטות בלשון, ניסיתי לא פעם, ברגע של ייאוש, פשוט לחתוך אותך… זה כואב, מאוד, ואחרי כמה זמן נרגע הכאב וזה באמת מרגיש טוב יותר… אבל בבוקר למחרת… זה סבל שלא יתואר… והיית חושבת שזה היה מונע ממני לעשות את זה שוב, אבל לא… מדי פעם אני מנסה, כי אחרי יותר משלושה שבועות עם פצע כואב על הלשון, אפשר לאבד את השפיות.

  30. הי. קודם כל, כל הכבוד על היוזמה. אני סובלת מאפטות בשנים האחרונות ובגדול, ניסיתי את כל מה שנכתב פה ושום דבר לא עזר. גם לא אוראל מדיק שאמנם העניק כמה שעות של שקט, אבל מאחר והאפטות שלי נמשכות כשבוע, זה לא ממש עוזר. לאחרונה התייעצתי עם אבא שלי, שהתייעץ עם רופא אוזן גרון, והוא רשם לי משחת דקטרין. אני פוחדת לפתוח פה (תרתי משמע) אבל מאז הרגשתי כבר שתי אפטות מתפתחות ומרחתי עליהן (הטעם מתוק ולא שורף) כארבע פעמים ביום, והם נעלמו כלא היו! מה גם שהאפטות שלי עברו ללשון מאיזשהיא סיבה, ועם דקטרין, שהיא במחיר סביר לגמרי, אני פשוט ממלאה את האזור של הלשון במשחה ונותנת לזה להספג. ממליצה בחום למיואשים כמוני.

    1. יש מי פה שנקראים תרודנט (הבקבוק בצבע חום עם תגית ירוקה)
      זה שינה לי את החיים!
      קצת מעוות את חוש הטעם ביומיים של השימוש (אל תתפלאו עם הקפה של הבוקר מקבל טעם של ברזל) אבל מעבר לכך למי שמכיר את הכאב הזה – יומיים – בוקר וערב לפני השינה – ואין זכר לכאבים.

      בהצלחה לכל הסובלים

  31. אני בת 33 ואף פעם בחיי לא סבלתי צאפטות. מדי פעם היתה צצה לה נקודה לבנה אבל תמיד זה הרגיש לי מלכלוך-אוליי נגעתי עם ידיים לא נקיות בפה…. אבל לפני כמה חודשים התחילה לי הרגשת צריבה בלשון ממש כמו כוויה וזה לאט לאט התפשט ליותר מחצי לשון. הרגשה מזעזעת שורפת ומגרדת! אחר כך התווספו על הלשון עוד ועוד פצעים, זה הגיע למצב של בכי מכאבים. לא יכולה לדבר או לאכול וכל נגיעה של הלשון בשיניים זה סבל נוראי. אחרי דיקור ונסיון כושל של איזו משחה שאינני זוכרת את שמה זה עבר. אבל בדיוק ליומיים. מאז אין יום שבו אין לי אפטה אחת לפחות על הלשון. אצלי זה לא נקודות לבנות אלא אדום או לפעמים אפילו לא רואים כלום רק הרגשת צריבה וכאב!

    עשיתי חושבים עם עצמי מה קרה לי באמצע החיים? סטרס? שינה? מחלות? ואחרי שקראתי את כל עניין הבי שתיים עשרה נפל לי האסימון! הפכתי לאחרונה להיות צמחונית! ואני לא דואגת לקחת ויטמינים או השלמות אני פשוט אוכלת הרבה ירקות קטניות וכו… אבל חסר לי ברזל בגוף וכנראה שאלו ההשלכות! אז היום אני מתחילה לקחת בי כל ערב מתחת ללשון ואני אדווח אם יש הקלה בסיוט הלא נגמר הזה..
    תודה שהארתם את עיניי וימים נעימים יותר לכולנו

    1. היי נועה,

      אני מציע ללכת לרופא שיבדוק את זה.

      יכול להיות שמה שיש לך זו פטריה על הלשון (היה לי כזה פעם, סיוט). ויש בשביל זה מישחות שפותרות את הבעיה תוך כמה ימים.

      אז תוודאי את הנקודה הזו.

      מלבד זאת, כמובן שלעבור לתזונה צימחונית מבלי לשמור עליה מאוזנת זה לא רעיון טוב (מה שנכון לכל תזונה).

      רפואה שלמה,

      טל

      1. כן.. גם אני חוויתי פטריה על הלשון לא מזמן וזה היה סיוטטטט- ממש הזכיר לי בתיאור שלך. יכול להיות שזה מה שיש לך. חשוב שתלכי למומחה אף אוזן גרון… נותנים טיפול שעוזר פלאים

  32. אני גיליתי ששטיפת הפה עם מי פה עוזרת מאוד. גרגור של כ-דקה, הגרגור עצמו עם טעם מגעיל ושורף בפצע, אבל אחריו הכאב מפסיק ומתחילה החלמה ללא כאב, . שטיפת פה עוזרת גם במניעה,.

  33. אצלי אפטות מופיעות אחרי שאני אוכל שוקולד, אז הפסקתי עם השוקולד

    למרות זאת כמה פעמים בשנה מופיעה לי אפטות, בלי שאני באמת ידע לאיזה עוד מאכל גרם לי את זה, בגלל שהאפטה מופיע יום או יומיים אחרי האכילה

    אורלמדיק היא התרופה הטובה ביותר לדעתי, אם כי יקרה

  34. תודה על המידע…

    אני סובלת מאפטות מאז שאני מכירה את עצמי…

    רציתם סיבה?

    אני יודעת מה הסיבה שלי – אני רגישה לכל החטיפים והממתקים שיש בהם חומצת לימון וכל מה שקשור בכך כמו למשל דוריטוס חמוץ חריף או פרינגלס עם תבלין כזה או סוכריות גומי עם סוכר (בסוכר הזה יש חומצת לימון) אפילו חומץ גורם לי לזה.

    אז קיבלתם סיבה אחת יכול להיות שיש עוד אלף.. שמעתי שיש אנשים שיוצא להם אפטות מלחץ או חוסר שינה כמובן שגם חוסר הגיינת הפה יכולה לגרום לזה.

    מניסיון אישי שלי-
    אני משתמשת רק בתרופה שנקראת
    KANK-A

    התרופה מרדימה את האזור לעיתים להרבה זמן ולעיתים לפחות..
    אבל הכאב ממשיך לחזור והיא לא מאטה את תהליך הריפוי.

    עכשיו אני סובלת מפצע נוראי בלשון מאחורה ונראה לי שהפיתרון היעיל ביותר יהיה -אורלמדיק!

    תהיו בריאים!!!

  35. טל
    האתר שלך שימש לנו הצלה, לפני מספר חודשים כאשר בני סבל מאפטה גיליתי את האתר, אז האפטה כבר הייתה במלא עוצמתה והאורל מדיק עזר לו לעבור את זה יותר בקלות ממה שהיה עד אז.ראיתי גם שהכנסתה את החומר המאלחש המיועד לשיניים לפוסט, אותו חומר שהיינו משתמשים בו לפני שהגענו לאתר שלך.
    ברוך השם מאז אותה אפטה לא היצליחה להיתפתח אפטה חדשה, היו כמה התחלות אבל הן נמוגו לפני שהצליחו להיתפתח.
    B12, ליזין, וחלב עיזים
    נלקחים דרך קבע, הוטאמין כ-4 פעמים בשבוע, הליזין אחת לשבוע וחלב עיזים הוא שותה כמה פעמים משך השבוע תוך השהיה בפה. כאשר אפטה מבצבצת הכל ניתן על בסיס יומי בתוספת וטמין סי לא בקמוסות אלה ע"י אכילת פיפלים אדומים.
    אני מאד מקווה שבזכות האתר שלך הוא לא יחווה עוד אפטה מפותחת לעולם.
    ישר כח.

  36. חברים, יש לי פיתרון שהוא די עוזר: ספרי פרופוליס. יש שני סוגים וזה לא משנה איזה קונים. הייתרונות: מקל על הכאב, לא מותיר טעם רע בפה אם כי טעם די מתוק. שורף במידה נסבלת למספר שניות וזהו. מה גם שטיפול בפצע אורך יום או יום וחצי, והוא למעשה מחיש את תהליך ההגלדה שלו.

  37. היי טל.
    נחמד מצידך שהעלית את ההתנסות שלך לכאן, אין לי ספק שהמידע עוזר לאנשים רבים.
    אני לא יודעת האם ניסית את הטיפול בחלב עיזים טרי מאז שכתבת את הדברים אך מהניסיון האישי שלי מדובר על השיטה אולי הכי יעילה וחבל שלא תבדוק אותה עד הסוף…
    אני מדברת מנסיון רב מאחר שאבא שלי מחזיק עיזים ומטפל בהרבה אנשים ואנחנו רואים את היעילות. באתר שלנו יש מכתבי תודה רבים ומפורטים שעשויים לשכנע אותך כן לנסוע למושב בפעם הבאה שהאפטות יצאו… אנחנו נמצאים בכפר סירקין ואתה מוזמן
    אלינו. תמצא אותנו ב http://www.goodgoat.info (ניתן להגיע לאתר המחודש דרך דפדפן שאינו אקספלורר).
    הרבה בריאות לך ולקוראים הנוספים.
    מיכל

    1. היי מיכל,
      תודה על התגובה.
      כאמור, האדם היחידי שניסה לבצע מחקר על הנושא טוען שחלק עיזים מהסופר מרקט הוא טוב באותה המידה.
      אם תצליחי למצוא חוקר שיהיה מוכן לבצע מחקר על החלב שלכם, חלב מהסופר-מרקט, ותרופות קונבנציונאליות – ולהראות ששלך יותר טוב – אני אשמח (מאד מאד מאד) להמליץ על מה שאתם מציעים.

      אחרת, אין לנו דרך אמינה לדעת שמה שאת מתארת הוא לא פשוט תופעה של פלאסבו.

      בהצלחה,
      טל

  38. חברים. לי ולבן שלי יש אפטות/כיבים בתדירות של כמה פעמים בשנה. חלב עיזים המושפרץ ישירות מהעטין של העז היא תרופת פלא שעובדת כמו קסם. יש המתנגדים בגלל שלא עובר תהליך פיסטור אולם זו בדיוק הסיבה שמושפרץ ישירות מהעטין וללא מעבר בכלי. בכל מקרה לא שמעתי ולא קראתי ברשת על מקרה שמישהו באופן אישי לא ממליץ.
    לנו המליץ רופא המשפחה שיהיה בריא ולמרות המאמץ של ללכת עד לעז זה שווה את זה.
    מספיק ללכת פעם אחת ממש כך.
    גם להרפס גם לפה והטלפיים וגם לסתם אפטות.

  39. שנים של סבל כתוצאה מהפצע הנוראי הזה שחוזר אחת לחודש בערך!
    בהתחלה השתמשתי באפתגון , אבל זה באמת לא עוזר. הג'ל לא עמיד , והרוק בפה מעלים אותו במהירות.
    אח"כ ניסיתי את "קנקה" . – זה מרגיע את האיזור קצת אבל לא מעלים את הפצע . צריך למרוח את זה כל כמה שעות, הטעם די מגעיל וזה יוצר שכבה דביקה על הפצע. אמנם זה עוזר אבל צריך למרוח את זה כל כמה שעות , וזה גם די מגעיל ודביק. עוד משהו שעזר לי- למרוח מלח על הפצע. זה באמת מועיל ומזרז את תהליך ההחלמה, א-ב-ל מלווה בכאבים חזקים מאוד במשך כמה דקות. בעקבות הכאב הזה פחדתי מאוד להשתמש באורלמדיק (כי הביקורות עליו שהוא מלווה בכאבים יותר חזקים מלשים מלח. ולשים מלח זה מאוד מאוד כואב!) אחרי שנים קיבלתי את האומץ לנסות, ומאז אני משתמשת רק בזה!. קודם כל לגבי הכאב- אכן יש כאב במגע הראשוני של התרופה, א-ב-ל לטעמי הוא הרבה פחות חזק מהכאבים בעקבות מלח, ומה שבטוח הכאב הזה הוא רגעי , ממש ל2-3 שניות , בניגוד למלח שגורם לכאב מתמשך במשך כמה דקות. ובכל מקרה- התוצאה שווה את זה , כי תוך כמה שניות האזור מתכסה במין שכבת מגן לבנה ותוך שעה בערך אין זכר לכאב!. ההבדל בין זה לשכבה הנוצרת בעקבות קנקה למשל- הוא העמידות שלו והחוזק. אין צורך בחזרה על הטיפול. פעם אחת- מחסלת את כל הפצע. ממליצה מאוד!

  40. סיוט הפצעים האלה בחלל הפה… לאחרונה אני סובל מהם אחד לשבועיים שלושה על הלשון. ממש אי אפשר לאכול ודבר נורמאלי.
    רוב התרופות פה כולל המומלצות (חוץ מוטמין B-12) לא פותרות את מקור הבעיה אלא רק נותנות פיתרון לפצע שכבר קיים. זה כמו לתת אקמול למגרנה חוזרת.
    הבעיה שאין פיתרון אחיד לכולם מאחר ולכול אחד התופעה מתפרצת בגלל סיבה אחרת. אם נלך לרופא לא תהייה לו תרופה עבורכם שתחסל את התופעה, אלא רק אולי פתרון לפצע שקיים.
    צריך להגיע למקור הבעיה (ולרוב זה לא פשוט אך הכרחי) כדי שהפצעים לא ישנו. אך מאחר שלאחד הפצעים הגיעו בגלל מתח נפשי, השני בגלל משחת שיניים שהוא רגיש אליה, השלישי בגלל חוסר בויטמיןמסויים או חוסר בברזל, כול אחד צריך לבדוק עם עצמו מהו הגורם ע"י ניסוי וטעייה (לפעמים באמת להיעזר בבדיקות דם ובדיקות מעבדה אחרות) : לנסות להחליף משחת שיניים, לקחת ויטמין B12 אפשר למצוא בויקפדיה עוד סיבות לתופעה ולבדוק אם שימוש או אי שימוש בהם עוזר.
    OralMedic ו Gengigel יעזרו (אולי! אני ניסתי את OralMedic והוא הקל רק בחצי שעה הראשונה) כפיתרון זמני.

    1. היי, לי זה בדיוק מה שהיה וסבלתי מהפצעים האלה על הלשון כמה חודשים ללא הפסקה.
      מעבר לאומללות שגרם לי את התמיד חושש להדביק את הילדים.
      הלכתי 5 ימים ברצף לשתות חלב עיזים ישירות מהעטין ותודה לאל…..
      עוד דבר חשוב לאללה. ברגע שאתה מרגיש עקצוץ קטן ואפילו אחרי שיצא הפצע, מרח על הלשון ג'ל אלוורה. תופתע מאוד כמה הוא משפיע.

  41. מסכים עם מי שאמר שאפטות זה גיהנום עלי אדמות. מאבדים את כל שמחת החיים.

    מי שרשם כאן שלדעתו זה קשור לפצע או נשיכה שמתפתחת – מאוד יכול להיות, אני בטיפול אורטודנטי עם גשר ואני שורט את עצמי והתפתחו לי אפטות נוראיות (גם במקומות שלא קשורים לשריטות!)

השאר תגובה